استاندار یزد : اجرای پروژه مهر به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد

یزد (پانا) - استاندار یزد در دویست و هفتاد و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: پروژه مهر فقط مختص آموزش و پرورش نیست، همه دستگاهها باید همکاری داشته باشند تا ضمن فراهم نمودن امکانات خوب برای دانش آموزان خاطره خوبی رقم بخورد.

کد مطلب: ۹۳۰۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد :  اجرای پروژه مهر به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد

استاندار یزد در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد در سال جاری، گفت: پروژه مهر فقط مختص آموزش و پرورش نیست، همه دستگاهها باید همکاری داشته باشند تا ضمن فراهم نمودن امکانات خوب برای دانش آموزان خاطره خوبی رقم بخورد.
"محمد علی طالبی" افزود: گاهی اتفاقات کوچکی که در طول سال تحصیلی رخ می دهد تبعات بسیار زیادی دارد که سرویس مدارس یکی از این موارد است و باید مسئولیت هر ارگان به صورت شفاف مشخص باشد تا خدای نکرده شاهد ایجاد مشکلی در این زمینه نباشیم.
استاندار یزد در ادامه درخصوص درخواست زمین جهت مسکن فرهنگیان یزد گفت: شورای مسکن استان تقریباً غیر فعال بود و از زمان انتصاب بنده تاکنون دو جلسه برگزار شده و از همه ظرفیت های این شورا و مسکن استان استفاده خواهیم کرد.
طالبی افزود: مسکن فرهنگیان یکی از اولویت های شورای مسکن استان خواهد بود که در نشست آتی این شورا مطرح خواهد شد و با اولویت فرهنگیان فاقد مسکن از همه ظرفیت های استان برای حل این معضل استفاده خواهد شد.
استاندار یزد جهت استفاده از تسهیلات اشتغال برای مدارس غیردولتی گفت: با توجه به اینکه بحث اشتغال در استان مهم است و مدارس غیر دولتی هم بخش قابل توجهی اشتغال جدید دارند برای حمایت از این مدارس باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا به آموزش دانش آموزان در استان کمک شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست افزود : فعالیت های پروژه مهر در راستای آماده سازی مدارس استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ مهر ماه سال جاری ادامه دارد.
" عباسعلی دانافر" گفت : پروژه مهر در ۷ کارگروه سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، بهداشت و سلامت و کارگروه فرهنگی فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: پروژه مهر نماد مدیریت، برنامه ریزی و ساماندهی مراکز آموزشی و مدارس است و برای افزایش کارآیی و اثر بخشی فعالیت ها انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: در آیین نامه ابلاغی کشور پنج کارگروه در پروژه مهر پیش بینی شده بود که دو کارگروه بهداشت و سلامت و کارگره فرهنگی در اقدامی ابتکاری و توسط کارگروه مهر استان یزد اضافه شد.
دانافر تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه مهر ایجاد تحول نوین در نگرش است و اینکه اقداماتی صورت گیرد تا این اقدامات به عنوان خاطره خوب در یاد دانش آموزان ثبت و ضبط شود.
وی ادامه داد: برای پروژه مهر جشن هایی در آغاز مدارس و در رده های مختلف تحصیلی با عنوان غنچه ها، شکوفه ها، جوانه ها، بازگشایی، بچه های رنگین کمان، طنین بانگ توحید، خانه در مدرسه و شکوه دانش اجرایی خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بهره مندی مدارس غیردولتی از تحصیلات اشتغال، اختصاص زمین برای مسکن فرهنگیان و مساعدت استاندار برای تامین بخشی از هزینه های سرویس ایاب و ذهاب مناطق روستایی از جمله بخ و گاریزات در شهرستان تفت شد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد نیز در ادامه گفت: ۹۲۸ نفر بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که با کد ملی، آدرس و تلفن در اداره کل ثبت احوال ثبت شده و قابل پیگیری است.
"علیرضا مصباح فر" با اشاره به اینکه بازمانده از تحصیل، ترک تحصیل و بیسواد؛ هر کدام از این واژه ها معنی خاص خود را دارد و بازمانده از تحصیل افرادی هستند که کد ملی آنها در هیچ مدرسه ای ثبت نشده و در هیچ کجای کشور ثبت نام نکرده اند افزود: ۵۳۵ نفر از این تعداد، پسر و بقیه دختر هستند.
وی گفت: افرادی که در استان یزد سکونت داشته و یا متولد شده اند کد ملی آنها در ثبت احوال جزو آمار استان یزد بوده و در صورت عدم ثبت نام در مدارس جهت پیگیری به آموزش و پرورش اعلام می شود و اگر کسی در یزد ساکن نباشد اما آدرس خود را تغییر ندهد باز هم جزو آمار استان یزد محاسبه خواهد شد .
در پایان این نشست که با حضور استاندار و نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد، هر یک از اعضا پیشنهادات خود را ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار