اعزام بیش از 3500 نفر زائر به سرزمین وحی از فرودگاه شیراز

شیراز (پانا) - فرمانده پلیس فرودگاه های استان فارس ، از اعزام 3 هزار و 744 نفر زائر در قالب 25 کاروان شامل 23 کاروان استان فارس، 1 کاروان یزدو 1 کاروان کهکیلویه و بویر احمد از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به بیت الحرام خبر داد و افزود: اعزام نخستین کاروان حجاج بیت اله الحرام در روز یکم مردادماه از شیراز آغاز می‌شود و تا ششم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۳۰۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام بیش از 3500 نفر زائر به سرزمین وحی از فرودگاه شیراز

سرهنگ اسد زراعتگر، در جمع خبرنگاران زائران ایرانی را نماینده و سفیر نظام و انقلاب اسلامی در بین زائران سایر ممالک اسلامی پنداشت و گفت : طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر در صورت کشف هرگونه مواد مخدر توسط پلیس عربستان اعم از سنتی و صنعتی و قرص‌های روان‌گردان گذرنامه ی وی ضبط و از سفرشان جلوگیری می شود.همچنین تبعات سنگینی را به دنبال دارد.

زراعتگر با اشاره به اینکه برخی از داروهای گیاهی مانند شیرین بیان شباهت زیادی به مواد مخدر دارند ادامه داد : به زائران توصیه می شود از حمل داروهای گیاهی خودداری کنند. همچنین حمل داروهایی نظیر آمپول مرفین، آمپول پتیدین، قرص و آمپول بوپرنوفین، قرص و آمپول دیازپام، قرص و شربت متادون، قرص هیدرو مرفین، قرص متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدئین ممنوع می باشد.

وی افزود : البته حمل داروهای تخصصی و درمانی در صورت مبتلا بودن به بیماری خاص ضمن مشورت با پزشک سازمان حج و زیارت و به همراه داشتن نسخه پزشک مانعی ندارد.

زراعتگر تصریح کرد : حمل اقلامی نظیر مایعات اسیدی، انواع ترشیجات، قوطی های حاوی مواد اشتعال زا و وسایل تیز و برنده برابر قوانین بین المللی ممنوع است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : ارز مجاز در سفرهای خارجی 5000 یورو معادل 5 میلیون تومان و میزان حمل طلا و زعفران هم 150 گرم بوده که به همراه داشتن بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد.

زراعتگر افزود: به دلیل محدودیت ترافیکی و مکانی از زائران تقاضا میکنم حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابند.

خبرنگار : مهدیه پژاوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار