ارزیابی سلامت دهان و دندان 59000 دانش آموز پایه هفتم در مدارس آذربایجان شرقی

بایگانی گواهی عاری از پوسیدگی دندان در پرونده تحصیلی دانش آموزان

تنبریز (پانا) - کارگاه آموزشی و توجیهی طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه هفتم در سالن اجلاس خانه معلم شماره دو تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی سلامت دهان و دندان 59000 دانش آموز پایه هفتم در مدارس آذربایجان شرقی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در کارگاه آموزشی و توجیهی طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه هفتم در سالن اجلاس خانه معلم شماره دو تبریز بیان کرد: اتقای سطح فرهنگ برای رعایت بهداشت عمومی در بطن جامعه بهترین راهکار جلوگیری از پوسیدگی دهان و دندان است.

مجید بهرامی افزود: کاهش هزینه های عمومی آحاد مردم برای سلامت دندان و دهان از طریق آموزش و فرهنگ سازی صورت می گیرد.

وی گفت: سال گذشته ۱میلیون و ۲۰۰ دانش آموزان کشور تحت پوشش طرح دهان و دندان قرار گرفته اند و در سطح استان نیز تمام تلاش خود را بر پوشش همگانی در این طرح انجام خواهیم داد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان نیز در این کارگاه آموزشی با بیان این که در این طرح بیش از ۵۹ هزار دانش آموز پایه هفتم مورد ارزیابی سلامت دندان و دهان قرار می گیرد، گفت: تلاش ما این است که هیچ دانش آموزی دچار آسیب دهان و دندان نگردد و در صورت ابتلا ترمیم دهان و دندان آسیب دیده رسالت اصلی مجموعه است.

ارایه خدمات رایگان دهان و دندان به دانش آموزان بی بضاعت

داریوش حکیمی بر استفاده از ظرفیت نهادهای دیگر و افراد ذینفع در این راستا تاکید کرد و گفت: گام اول این طرح در تابستان اجرا شده و گام دوم و نهایی آن از اول مهر تا آخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که بازدید و نظارت بر اجرای این طرح به بهبود کیفیت خدمات ارائه شده منجر می شود، تصریح کرد: آموزش سلامت دهان و دندان از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی برای اولیا و دانش اموزان و تهیه و توزیع بروشور و پوستر بین آحاد دانش آموزان صورت می گیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در این طرح به دانش آموزان بی بضاعت که مورد تایید و معرفی کمیته امداد و بهزیستی است خدمات رایگان دهان و دندان ارائه می شود.

حکیمی گفت: با توجه به اینکه گواهی طرح عاری از پوسیدگی دندان در پرونده تحصیلی دانش آموزان بایگانی خواهد شد انجام این طرح ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار