لزوم فراگیری بیمه اجتماعی روستائیان

ارومیه(پانا)-سرپرست فرمانداری بوکان بر لزوم فراگیری بیمه اجتماعی روستائیان تاکید کرد و نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ بیمه در روستا را موثر دانست.

کد مطلب: ۹۳۰۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم فراگیری بیمه اجتماعی روستائیان

لقمان خسروپور آذر در مراسم اعطای حکم دریافت مستمری به دو نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این شهرستان، بر لزوم فراگیری این صندوق بیمه‌ای در میان روستائیان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت میزان یارانه قابل توجهی را به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختصاص داده است، این بیمه می‌تواند بهترین و به صرفه‌ترین گزینه برای روستائیان باشد.

او فراگیری این صندوق بیمه‌ای در روستا‌ها را در گرو فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب دانست و نقش رسانه‌ها در این حوزه را موثر و حیاتی خواند و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با تشریح و معرفی هرچه بیشتر خدمات این صندوق بیمه ای، گامی موثر در زمینه رفاه اجتماعی کشاورزان و روستائیان بردارند.

در ادامه، ابراهیم نادری کارگزار معین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بوکان گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰۰ نفر در این شهرستان، تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق هستند که از این نظر بوکان در مقایسه با آمار استانی در وضعیت مناسبی قراردارد، اما در مقایسه با آمار کشوری وضعیت مطلوبی ندارد.

او بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را از مزایای بیمه‌ای این صندوق برشمرد و تاکید کرد: نبود خدمات درمانی از کاستی‌های این بیمه محسوب می‌شود که اقداماتی نیز برای ایجاد این نوع خدمات آغاز شده است.

او همچنین، شرایط عضویت در این صندوق را تابعیت جمهوری اسلامی و داشتن سن ۱٨ تا ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: جامعه هدف، تمام روستائیان و عشایر بدون شغل و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰هزار نفر می‌باشد.

به گفته نادری، مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکان، کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان بین شهری، کارکنان مراکز کشاورزی و فعالان حوزه دستی و گردشگری نیز می‌توانند از مزایا این صندوق بهره‌مند شوند.

در پایان این مراسم که با حضور اصحاب رسانه در فرمانداری بوکان برگزار شد، حکم دریافت مستمری دو نفر از بیمه شدگان این صندوق به آن‌ها اعطا شد. خانواده یک روستایی بیمه شده که فوت کرده و یک مرد روستائی نیز که دچار از کارافتادگی شده بود، مشمول دریافت مستمری و مزایا بازنشستگی از این صندوق شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار