عشایر آذربایجان غربی سالانه 5000 میلیارد ریال درآمد زایی دارند

ارومیه(پانا)- مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: عشایر آذربایجان غربی سالانه 320 هزارتن محصول تولید می کنند.

کد مطلب: ۹۳۰۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
عشایر آذربایجان غربی سالانه 5000 میلیارد ریال درآمد زایی دارند

بهرام زینال زاده در حاشیه جشن ییلاق عشایر سلماس، با اشاره به تولید سالیانه 3000 تن پشم دامی توسط عشایر آذربایجان غربی، افزود: عشایر آذربایجان غربی همچنین50 هزارتن شیر تولید می کنند که به فرآورده های لبنی مختلف تبدیل می شود.

زینال زاده تصریح کرد: کل تولیدات عشایری آذربایجان غربی 320 هزارتن با ارزشی بالغ بر 500میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی 15هزارو 599 خانوار عشایری در ییلاقات شهرستانها خصوصاً شهرستانهای چالدران و شاهیندژ زندگی می کنند اظهار کرد: این عشایر با در اختیار داشتن 2 میلیون واحد دامی و 60 هزار هکتار زمین و مزرعه، سالیانه 16 هزارتن گوشت تولید می کنند که یک سوم گوشت موردنیاز آذربایجان غربی است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود هزار و 700 خانوار عشایری با 13هزارنفر جمعیت در شهرستان سلماس، گفت: ارزش کل تولیدات عشایری سلماس 50میلیاردتومان در سال بوده که از موارد بارز آن می توان به تامین 10 درصد گوشت موردنیاز آذربایجان غربی توسط عشایر این شهرستان اشاره کرد.

زینال زاده بیان کرد: عشایر استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد تا بتوانند ان نقش مهم خود را پررنگ تر از همیشه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۹۰ طرح عمرانی از جمله مرمت ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری،تهیه آب بهداشتی سالم برای شرب انسان و دام، توزیع پک و آبگرمکن های خورشیدی، توزیع نهاده‌های دامی، آرد، مواد سوختی و اعطای تسهیلات کم بهره به عشایر استان در برنامه کاری امور عشایر آذربایجان غربی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار