برترین‌های شطرنج «ریتد» کشور در ارومیه معرفی شدند

ارومیه(پانا)-سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: سومین دوره مسابقات شطرنج «ریتد» کشور با عنوان جام طبیعت سیلوانا، با قهرمانی شطرنج‌باز زنجانی و معرفی نفرات برتر در ارومیه به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۹۳۰۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برترین‌های شطرنج «ریتد» کشور در ارومیه معرفی شدند

آیدین بابایی افزود: این رقابت‌ها با حضور ۲۰۳ شطرنج باز از استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان، البرز، فارس و آذربایجان‌غربی به مدت ۲ روز در محل کانون شطرنج بخش سیلوانای ارومیه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه «مرتضی عسگری، علی عطانژاد و محمد محمدیان» به عنوان سه استاد فیده / فدراسیون‬ جهانی شطرنج / ‬ در این دوره از مسابقات حضور داشتند، اضافه کرد: در پایان رقابت ها، «میثم خطیبی» از زنجان با ۹.۵ امتیاز بر سکوی قهرمانی جای گرفت و «مرتضی عسگری» از تبریز، «حسین میروردستیان» از تبریز و «مهران حسین‌زاده» از ارومیه هر کدام با کسب ۹ امتیاز به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

وی بیان کرد: همچنین «نیما حسین‌زاده» از تبریز، «متین جعفری‌فر» از کرج، «رحیم نظری» از تبریز و «جواد وفا» از خوی هر کدام با کسب ۸.۵ امتیاز به ترتیب در رده های پنجم تا هشتم جای گرفتند.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی مجموع جوایز این مسابقات را ۱۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این رقابت‌ها در ۱۱ دور به روش سوییسی برگزار و از ۳۲ شطرنج‌باز برتر با اهدای جوایز نقدی و حکم قهرمانی در مراسم اختتامیه تجلیل شد.

بابایی با اشاره به اینکه ۱۱ داور از استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند، گفت: نتایج کسب شده جهت ارتقای رنکینگ نفرات شرکت کننده به فدراسیون جهانی ارسال می شود.

وی گفت: تمامی بازیکنان شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها باید طبق قوانین در سیستم جامع فدراسیون شطرنج عضویت داشته باشند که در غیر این صورت از مسابقات برکنار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار