مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

نشاط اجتماعی در مدارس لازمه دست یابی به حیات طیبه است

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: رسیدن به حیات طیبه با درس خواندن صرف میسر نمی شود و لازم است زمینه نشاط را در اجتماع و مدارس فراهم کرد

کد مطلب: ۹۳۰۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نشاط اجتماعی در مدارس لازمه دست یابی به حیات طیبه است

ابراهیم محمدی در مجمع عمومی انتخاباتی هیئت ورزشی دانش آموزی استان افزود: تربیت دانش آموزان برای دست یابی به حیات طیبه یکی از اهداف سند تحول بنیادین است و زیرنظامها و غیره همه اسباب و وسیله دستیابی به حیات طیبه هستند.

وی بیان کرد: رسیدن به حیات طیبه با درس خواندن صرف میسر نمی شود و باید نشاط را در اجتماع و مدارس فراهم کرد.

محمدی ادامه داد: بحث ورزش یکی از زمینه های ایجاد نشاط در مدارس است که از ملزومات تحقق آن توجه به تربیت بدنی و سلامت می باشد.

وی اضافه کرد: اقدامات رخ داده در حوزه تربیت بدنی در استان رضایت بخش نیست و باید تمامی دانش آموزان استان و کشور درگیر فعالیت های ورزشی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هر برنامه ای که منجر شود تا ضریب نشاط اجتماعی در مدارس ارتقا یابد و از مسیر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی پیگیری و انجام شود حمایت می شود.

محمدی گفت: اگر فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی و مسایل فرهنگی را بتوان در مدارس نهادینه کرد موفقیت بسیاری حاصل می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی در استان همه بعدی تقویت نشده است و نتایج آن را در جامعه می توان مشاهده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان باید امروز به ایرانی بودنشان افتخار کنند که این هم مراتبی از حیات طیبه است و این رخ نمی دهد مگر اینکه حوزه فعالیت های فرهنگی و ورزشی ما گسترش یابد و سمت و سوی آن تغییر کند.

وی اظهار داشت: فضای مجازی به علت جذابیت خاص خود جوانان را به خود جذب کرده است و اگر فعالیت های ورزشی هم جذبه داشته باشد مطمئن باشید نشاط در بین دانش آموزان زیاد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: سعی شود فضای موجود در زمینه فعالیت های تربیت بدنی تغییر یابد و انگیزه برای ساعت های تربیت بدنی در بین دانش آموزان و معلمان افزایش یابد.

محمدی اظهار داشت: اگر به این ساعت های درسی اهمیت داده نشود محیط مدرسه روح نشاط خود را از دست می دهد و این استان نیازمند بکارگیری افراد توانمند و علاقمند در بخش تربیت بدنی و ورزش نوجوانان در سطح مدارس است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یکی از آسیب های جدی در حوزه سرمایه اجتماعی منیت ها، خودخواهی ها و عدم مدارا است.

قدرت اله قاسمی روز چهارشنبه در این انتخابات اظهار داشت: ورزش امروز در همه امور زندگی افراد تاثیر می گذارد.

وی افزود: بسیاری از آسیب ها و مشکلات با استفاده از ورزش حل می شود و هرچه قدر مستمر و متقن به آن موضوع پرداخت شود به بستر سازی اجتماعی در این زمینه کمک می شود.

طی انتخاباتی که در مجمع عمومی انتخاباتی هیئت ورزشی دانش آموزی استان صورت گرفت بهنام حیدری با کسب ۱۲رای از مجموع ۱۷رای اخذ شده به عنوان رئیس هیات ورزشی دانش آموزی استان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار