موفقیت پزشکان شیرازی در جراحی نوزاد مبتلا به صرع

شیراز (پانا) _ جراح مغز و اعصاب بیمارستان نمازی شیراز از جراحی نوزاد 8 ماهه مبتلا به بیماری صرع در بیمارستان نمازی شیراز خبر داد و بیان کرد : از ده سال گذشته تا  کنون در بیمارستان نمازی شیراز جراحی صرع انجام می‌شود که این نوزاد به عنوان دویست و هفتاد و پنجمین بیمار مورد جراحی قرار گرفت

کد مطلب: ۹۳۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت پزشکان شیرازی در جراحی نوزاد مبتلا به صرع

دکتر محمدصادق مسعودی با اشاره به جراحیهای موفقیتآمیز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: امروزه مفتخریم نوع درمان و تشخیص بیماری صرع را مطابق با استانداردهای علمی جهانی و با کمترین هزینه انجام دهیم.

وی با اشاره به فعالیت فوق تخصصی بخش تشنج بیمارستان نمازی ادامه داد : چنانچه تمام تجهیزات جراحی فراهم باشد ما می‌توانیم بدون وقفه زمانی بیماران را جراحی کنیم.

در ادامه رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی تصریح کرد : در حدود ۸۰۰ هزار نفر در ایران و ۴۵ هزار نفر درفارس مبتلا به صرع هستند که چنانچه درمان نشوند، خطر بروز عوارض شدید وحتی خطر مرگ برای انان وجود دارد.

دکتر علی اکبر اسدی پویا با بیان اینکه براساس آمارها پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار بیمار مبتلا به صرع در فارس مبتلا به نوع مقاوم به دارو باشند، تاکید کرد: ضرورت دارد این افراد با تشخیص به موقع جراحی شوند تا بیماری آنان پرخطر نشود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد احتمال بهبود صرع با جراحی وجود دارد گفت :در سال گذشته از چین، عراق و دیگر کشورهای حاشیه‌ای برای درمان به این بخش مراجعه داشتند.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه آمارهای جراحی صرع بیمارستان نمازی قابل مقایسه با مراکز درمانی آمریکا است، ادامه داد: تیم بخش تشنج این بیمارستان با وجود تمام مشکلات قادر هستند سالانه ۳۰ جراحی را انجام دهند و در مراکز بزرگ درمانی آمریکا سالانه ۴۰ مورد جراحی گزارش می‌شود.

به گفته‌ی این پزشک متخصص در بیماری صرع تعدادی از سلول‌های مغزی به صورت افسار گسیخته فعالیت می‌کنند و باعث حرکات غیر طبیعی در بدن می‌شوند.

اسدی گفت : از آنجایی که بیشتر بیماران مبتلا به صرع اقشار آسیب‌پذیر هستند و اغلب شغل ندارند، برای درمان نیازمند حمایت نیکوکاران عرصه سلامت هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار