اجرای طرح خادم در پاکدشت

پاکدشت(پانا)- کارشناس مسئول آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت از برگزاری طرح خادم ( خانواده آماده در مخاطرات )در پایگاه های اوقات فراغت تابستان 98شهرستان پاکدشت خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای  طرح خادم در پاکدشت

آرزو محمدحسینی کارشناس مسئول آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در تشریح طرح ملی خادم گفت: مهمترین هدف طرح خادم فراگیری خودامدادی توسط خانواده‌ها و مدیریت بحران توسط جامعه و کاهش تلفات و خسارات در بلایا و سوانح است.

او افزود:شعار آموزشها در هلال احمر این است که هر خانواده یک امدادگر داشته باشد که در این راستا یکی از برنامه‌های راهبردی ارائه آموزش کمک های اولیه است. جامعه جهانی بیشتر از همه بر تاب آوری خانواده‌ها در مواجهه با بلایا تاکید دارد و در این راستا همه باید خودامدادی را فرابگیرند تا بتوان بحران را به بهترین نحو مدیریت کرد.

حسینی اذعان داشت:تنها طرحی که در سطح ملی برای ارزیابی خانواده‌های ایرانی در برابر بلایا صورت گرفته مطالعه ای از سوی وزارت بهداشت است که نشان می دهد آمادگی خانواده‌ها در سال 91 به میزان هشت و نیم درصد بوده که با مداخله و برنامه‌های آموزش آمادگی خانواده برای بلایا در سال نود وچهار این میزان به 3/9 درصد رسیده و متاسفانه عدم تداوم برنامه‌های آموزشی موجب برگشت مردم از نظر آمادگی و در واقع افت آن شده و از این رو آموزشها را برای خانواده‌ها به عنوان جامعه هدف در نظر می گیریم تا موفقیت و ماندگاری آن تضمین شود.

او بیان کرد:این طرح در تلاشی جمعی در جهت آموزش خانواده‌ها گام برمی دارد این طرح تا دو سال آینده همه خانواده‌های شهرستان پاکدشت را همگام با سراسر کشور تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد که در این راستا هر خانواده به مدت پنج دقیقه آموزش‌های لازم را می بینند ولی افراد شرکت کننده در طرح به مدت شصت دقیقه از حضور مربی طرح خادم بهره می برند.

حسینی ضمن اشاره به اعطای گواهی معتبر پایان دوره و به کارگیری نیروهای آموزش دیده در جمعیت هلال احمر شهرستان سرفصل‌های دوره را برشمرد و افزود: نشست برنامه ریزی مقابله با بلایا، رسم نقشه خطر بلایا، ارزیابی خطر سازه ای، ارزیابی آمادگی خانواده، ارزیابی خطر غیرسازه ای، تهیه کیف اضطراری، برنامه تخلیه اضطراری منازل، آشنایی با هشدارهای اولیه، برنامه کمک به اعضا آسیب پذیر و تمرین آمادگی و نیز مخاطرات انسان ساخت شامل حوادث رانندگی، آتش سوزی خانگی، آلودگی هوا و ریزگردها، مخاطرات ناشی از مواد خطرناک، تخریب سد، مخاطرات نیروگاه های هسته ای، انفجارات هسته ای، انتشار مواد رادیواکتیو، انفجارات تروریستی، تهدیدات شیمیایی و تهدیدات بیولوژیک و همچنین مخاطرات و بلایای طبیعی شامل، آتش سوزی، رانش زمین، سونامی، تورنادو، هاریکان، بهمن و خشکسالی و سایر بلایای طبیعی در این طرح به فراگیران آموزش می دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار