رئیس اداره هواشناسی اردستان خبرداد:

افزایش 35 درصدی بارش ها در سال زراعی

اردستان (پانا) - رئیس اداره هواشناسی اردستان از افزایش 35 درصدی بارش ها در سال زراعی اردستان نسبت به بلند مدت خبرداد.

کد مطلب: ۹۳۰۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 35 درصدی بارش ها در سال زراعی

جواد رمضانپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فصل تابستان و در ماه اول با توجه به اینکه دو سوم کشور شرایط پرارتفاع جنب حاره‌ای را داشت روال افزایش دما در کل کشور ۱ تا ۲ درجه بالاتر از نرمال بود.
وی افزود: با توجه به بارش هایی که برای مناطق شمال کشور پیش بینی می شود شاید بهترین و مناسب ترین زمان برای مسافرت این دو هفته پیشنهاد می شود.
رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه شرایط افزایش دما در شهرستان اردستان تا اواسط مردادماه وجود دارد، گفت: شاید بالاترین دما در هفته جاری باشد که دما حتی تا ۴۵ درجه هم افزایش یابد. به طورکلی روال دمایی ۱ تا ۲ درجه بالاتر از نرمال را نشان می دهد.
رمضانپوربا بیان اینکه این روال دمایی تا اواخر مردادماه پایدار است، خاطرنشان کرد: به نسبت هرچقدر به شهریورماه و مهرماه نزدیک شویم از میزان دما کاسته خواهد شد. پیش بینی می شود روال بارش ها در مهرماه به نسبت برای مرکز نرمال باشد.
وی میزان بارش سال زراعی اردستان را ۱۵۹ میلی متر را عنوان کرد و تصریح کرد: این بارش نسبت به بلندمدت ۳۵درصد افزایش داشته و نتیجه آن فعال شدن قنوات و چشمه هایی بوده است. شرایط پیش بینی برای فصل پاییز نرمال را نشان می دهد و اگر تغییر فرا قاره ای صورت نگیرد امیدوار هستیم فصل بارشی خوبی را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار