با حضور کلیه اعضاء برگزار شد:

نشست نمایندگان تشکل های دانش آموزی خراسان رضوی با مدیرکل آموزش و پرورش استان

مشهد (پانا) - نشست نمایندگان تشکل های دانش آموزی خراسان رضوی با مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون پرورشی و فرهنگی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست نمایندگان تشکل های دانش آموزی خراسان رضوی با مدیرکل آموزش و پرورش استان

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: برای تحقق اهداف موارد مهمی همچون تعلیم و تربیت تمام ساحتی، بیانیه گام دوم انقلاب و بسیاری از فعالیت های تربیتی و فرهنگی در مدارس باید تغییر نگاه در جامعه، مربیان و دانش آموزان اتفاق افتد تا در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.

وی افزود: شرکت 800 هزار نفر رشته در مسابقات پرورشی و فرهنگی استان و همچنین حضور بیش از 250 هزار دانش آموز ابتدایی در نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم نشان از علاقه و توجه دانش آموزان به این فعالیت ها دارد و وجود این نوع مسابقات، جشنواره ها و المپیادها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار است.

خدابنده تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی اولین و مهمترین رسالت آموزش و پرورش کشور است و برای اینکه این اتفاق بیفتد مدرسه باید به یک نهاد تربیتی فرهنگی تبدیل شود و برگزاری انواع مسابقات و جشنواره های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و علمی در راستای تعلیم و تربیت تمام ساحتی انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: اگر هر دانش آموز در یکی از تشکل های مدرسه عضویت یابد و فقط یک نقش را در مدرسه برعهده گیرد اجتماعی شدن، مسئولیت پذیری و جمع گرایی را آموزش می بیند و دانش آموزانی که در این تشکل ها فعالیت دارند در آینده در اجتماع پیشرو خواهند بود و این بخاطر نقش و مسئولیتی است که در هنگام تحصیل در مدارس برعهده داشته اند.

وی در پایان گفت: مدرسه تنها عنصر تاثیرگذار بر جامعه نیست و نهادها و اقشار مختلف باید در کنار همدیگر در جهت ساخت یک جامعه اسلامی ایرانی به دستگاه تعلیم و تربیت کمک کنند و همکاری و همگامی همه جامعه در جهت تربیت صحیح و اصولی دانش آموزان حائز اهمیت است.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیشنهادات و راهکارهایی که توسط نمایندگان تشکل های دانش آموزی مطرح می شود چون از درون مدرسه می آید بسیار واقعی، کاربردی، جالب و قابل تامل است.

وی افزود: نمایندگان تشکل های دانش آموزی با داشتن تعامل و ارتباطات خوب و قوی می توانند بسیاری از طرح ها و امور را در مدارس عملیاتی کنند و این مهم در سایه روابط خوب امکان پذیر می شود.

مالک اشرفی در ادامه از تاسیس تشکل جدید یاری گران زندگی خبر داد و گفت: تشکل یاری گران زندگی تشکل جدیدی است که به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی شکل گرفته و برای سال تحصیلی آینده به جمع تشکل های دانش اموزی مدارس اضافه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار