هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم

تهران (پانا) - مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم قرار دارد، از وزش باد نسبتا شدید و خیزش موقتی گرد و خاک در پایتخت طی امروز خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۰۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هوای پایتخت در آستانه شرایط ناسالم

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز شنبه ۲۹ تیر ماه است، گفت: از این رو برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: با افزایش تابش نور خورشید و فراهم شدن شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده اُزن، برای برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش موقتی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود و بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در برخی ساعات امروز وضع کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی امروز و تداوم آن تا فردا در برخی ساعات شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌شود که عمدتا ناشی از ازدیاد تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی است.

شهبازی با اشاره به اینکه با تغییر شرایط جوی طی فردا، برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابر و وزش باد نسبتا شدید است که در برخی اوقات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق می‌شود، گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا انتظار می‌رود طی فردا بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن نسبت امروز افزوده شود و در برخی ساعات کاهش کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز (۲۹ تیر) با میانگین ۶۸ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۶ همچنان در شرایط سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار