دستیابی به ۱۲ واریته جدید تخم نوغان باکیفیت

رشت (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور گفت: با کمک مرکز تحقیقات و دانشگاه گیلان به ۱۲ واریته جدید تخم نوغان با کیفیت و راندمان بالا دست پیدا کردیم.

کد مطلب: ۹۳۰۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی به ۱۲ واریته جدید تخم نوغان باکیفیت

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور با اشاره به اینکه توت غذای اصلی کرم ابریشم است عنوان کرد: در شرایط مطلوب به بیش از ۲ میلیون اصله نهال اصلاح شده نیازداریم که در سال پیش رو ۱میلیون اصله در دستور کار قرار گرفته است

دکتر صورتی با بیان اینکه نقطه کلیدی اقتصاد و تولید، علمی کردن آن است ، افزود: با کمک مرکز تحقیقات و دانشگاه گیلان به ۱۲ واریته جدید تخم نوغان با کیفیت و راندمان بالا دست پیدا کردیم .

صورتی افزایش ۵۵ درصدی توزیع تخم نوغان در ۱۰ سال گذشته را موجب بالا رفتن ۲۱ درصدی میزان تولید پیله تر ابریشم دانست و اظهار کرد: از ۲۲ استان پرورش دهنده نوغان به ۳۱ استان پروش دهنده ارتقا یافته ایم .

وی تصریح کرد: سومین محصول با ارزش تولیدی استان،پیله ابریشم است .

رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور با بیان اینکه اتکای صنعت ابریشم به تولید داخلی نخ ابریشم از ۲۸ درصد در سال گذشته به ۴۳ درصد افزایش یافته گفت: با برنامه ریزی انجام شده در دوره ای ۵ ساله و با استفاده از ظرفیت های داخلی امکان تولید ۳۲۰۰ تن پیله ابریشم و خوداتکایی در این صنعت پیگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار