رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان کشور:

مدارس استعدادهای درخشان مدارسی هستند که باید کارهای ویژه در آن بیشتر صورت پذیرد

نیشابور ( پانا ) - نشست صمیمی فاطمه مهاجران، رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور، رییس اداره استعدادهای درخشان استان، معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش نیشابور با روسا، معاونان و عوامل اجرایی مدارس استعدادهای درخشان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استعدادهای درخشان مدارسی هستند که باید کارهای ویژه در آن بیشتر صورت پذیرد

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور، گفت: مدارس استعدادهای درخشان صرفا مدرسه مدال آوری نیست و باید در زمینه های مختلف شاخص باشد.

در این مدارس باید علاوه بر دستاوردهای آشکار مانند کسب رتبه های برتر علمی، المپیادها، کنکور و ...، دستاوردهای پنهان و انسان تمام ساحتی نیز رشد کند و در واقع اهمیت دستاوردهای پنهان مانند رشد تربیتی، اجتماعی و آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی برای ما دارای اهمیت بالایی است.

فاطمه مهاجرانی از برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته سال سختی برای خانواده ها بود و آسیب هایی نیز به دنبال داشت اما خدارا شاکریم که درب مدارس استعدادهای درخشان باز ماند و در تکمیل ظرفیت از دانش آموزان پایه هشتم استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از امسال آزمون نهم به دهم به طور یقین برای دانش آموزان برگزار می شود و امیدواریم همه در راستای تربیت انسان های قابل توفیق لازم را داشته باشیم.

این مقام مسئول با افتتاح و راه اندازی سمپاد مهارتی اشاره کرد و افزود: امیدواریم شهرستان نیشابور، اولین شهرستانی باشد که هنرستان سمپاد را راه اندازی می کند و این طرح مهم، عملیاتی می شود.

در پایان طرح هایی از قبیل: سمپاد برای همه و استفاده سایر دانش آموزان از امکانات این مجموعه ها، راه اندازی دبیرخانه های مختلف سمپاد، راه اندازی کلاس های تقویتی المپیاد های علمی ویژه راه یافتگان مرحله استانی و کشوری و ... نیز مطرح شد.

مهاجرانی خاطر نشان کرد: برای رغبت دانش آموزان به سایر رشته و توازن رشته ها در بین دانش آموزان می توانیم به معرفی انسان های موفق در شاخه های مختلف به ویژه علوم انسانی بپردازیم، بستر المپیادها راگسترش دهیم و به بچه ها الگوهای خوب را معرفی کنیم تا این توازن ایجاد شود.

رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان، استفاده از ظرفیت های فارغ التحصیلان دانش آموختگان مراکز استعدادهای درخشان را جزء برنامه های پیش بینی شده معرفی کرد و گفت: در طرح سمپاد مهارتی بسته به نیاز و تشخیص استان و شهرستان یا در مدارس استعدادهای درخشان کلاس هنرجویان برگزار می شود و یا در هنرستان ها دانش آموزان سمپادی مشغول به تحصیل می شوند و رشته های منتخب نیز بسته به کشش صنعتی شهرستان و استقبال استانی ابلاغ می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار