مدیر مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی: تخلفات اردویی از 3.8 به 1.5 درصد کاهش یافته است

تهران (پانا) - مدیر مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی اعلام کرد تخلفات اردویی را از 3.8 به 1.5 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است همچنین خبر داد که از طریق نرم‌افزار سپهتن که راهنمایی و رانندگی در اختیار این مرکز گذاشته شده است، سرعت و زمان حرکت اتوبوس‌ها رصد می‌شود.

کد مطلب: ۹۳۰۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی: تخلفات اردویی از 3.8 به 1.5 درصد کاهش یافته است

احمد احمدنژاد در گفت‌وگو با پانا درباره فعالیت مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی گفت: «همان‌‌طور که از اسم این مرکز پیداست ما وظیفه کنترل و نظارت بر اردوها را داریم، متقاضی اردو معمولاً مدرسه است، وظیفه مرکز این است که بر فرآیند اخذ مجوز حرکت اردوها کنترل و نظارت داشته باشد.»

او ادامه داد: «وظیفه اصلی راهبری اردو در زمان برگزاری براساس دستورالعمل موجود بر عهده سرپرست اردو است. سرپرستان اردو باید نظارت دقیق داشته باشند که خودروها از کفایت و امکانات خوبی از نظر ایمنی برخوردار باشند تا با اطمینان خاطر بیشتری فرآیند برگزاری اردو انجام شود. مرکز کنترل از طریق سامانه‌های موجود و یا تماس با سرپرستان اردو، تخلفات احتمالی را بررسی و مراتب را به مدیرکل استان مربوطه اطلاع‌رسانی می‌کند تا کاستی‌های موجود پیگیری و برطرف شود.»

احمدنژاد درباره افزایش اردوها در تابستان با توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: «به لحاظ فراغت دانش‌آموزان و اینکه دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف از این فرصت استفاده بهینه می‌کنند، اردوهای مسابقات قرآن و ورزشی بیشتر در تابستان برگزار می‌شود. معمولاً تعداد اردوهایی که در ماه‌های تابستان برگزار می‌شود برابر با میانگین سال است.»

مدیر مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی گفت: « اکنون به‌طور میانگین برای هر ماه حدود 2 هزار اردو در سامانه اردویی ثبت می‌شود یعنی در 3 ماه تابستان حدود 6 هزار اردو برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «حساسیتی که بنده و همکارانم در مرکز کنترل داریم این است که با توجه به شلوغی جاده‌ها در فصل تابستان، تماس‌های خود را با سرپرستان اردو بیشتر کنیم. همچنین می‌توان از طریق نرم‌افزار سپهتن که راهنمایی و رانندگی در اختیار ما گذاشته است، سرعت و زمان حرکت اتوبوس‌ها را رصد کرد.»

احمدنژاد در پاسخ به این سؤال که میزان تخلفات اردویی چطور به استان‌ها اعلام می‌شود؟ گفت: «مرکز با استفاده از سامانه سیما (سامانه یکپارچه مدیریت اردو) و از طریق تماس با سرپرست اردو و همچنین ارتباط با نرم‌افزار سپهتن به کشف تخلف‌ها می‌پردازد بر اردوها نظارت دارد.‌ به‌عنوان مثال اردوها باید بعد از ساعت 5 صبح حرکت کنند و قبل از ساعت 23 شب متوقف شوند در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود. پس از کشف تخلف موضوع به اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط منعکس می‌شود.»

استان اصفهان؛ دارای بیشترین تعداد اردو و تخلف نزدیک به صفر

مدیر مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی گفت: «استان اصفهان دارای بیشترین تعداد اردو است و در کنار آن، تخلف استان نزدیک به صفر دارد.»

او درباره امکان اعلام تخلفات اردویی از سوی خانواده‌ها با استفاده از سامانه گفت: «پیگیر هستیم بتوانیم یک نرم‌افزار جدید را برای این موضوع طراحی کنیم تا با وارد کردن کد اردو و پلاک وسیله نقلیه، ‌امکان رصد اردو فراهم شود.»

وجود مربی در هر اردویی همراه دانش‌آموزان لازم است

احمد نژاد افزود: «وجود مربی در هر اردویی همراه دانش‌آموزان لازم است. تعداد مربی و جنسیت آنان وابسته به تعداد و جنسیت دانش‌آموزان است، جنسیت سرپرستان اردو باید با جنسیت دانش‌آموزان همخوانی داشته باشد. این موارد تابع دستورالعمل برگزاری اردوهاست و به صراحت در این دستورالعمل به این موارد اشاره شده است.»

مدیر مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی درباره نظارت بر اردوهای مناطق محروم و دورافتاده گفت: «مدارس این مناطق که به اینترنت دسترسی دارند می‌توانند با استفاده از سامانه سیما با مرکز در تعامل باشند و تفاوتی با سایر مناطق ندارند. بعضاً به دلیل نبود بستر مناسب اینترنتی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که با ابزارهایی مانند شبکه اجتماعی سروش این مشکل به صورت موقت مرتفع می‌شود.»

تخلفات اردویی نسبت به گذشته کاهش بیش از 50 درصدی دارد

او ادامه داد: «در سال 96، 3.8درصد اردوها تخلف داشتند که اکنون به 1.5 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در اردیبهشت سال جاری تعداد اردوها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 38 درصدی دارد. امیدوارم با فعالیت‌های مستمر و کنترل‌های بیشتر این درصد به سمت صفر میل کند.»

احمد نژاد ادامه داد: «اگر به نقطه‌ای رسیدیم که رضایت‌نامه اردویی فرزند خودمان را با اطمینان خاطر امضا کنیم، آن موقع ادعا داریم که در کارمان موفق بوده‌ایم. برای رسیدن به این نقطه با شتاب بیشتری حرکت می‌کنیم، زیرا حمایت‌های لازم و جدی از سوی مدیران عالی دستگاه‌ها از مرکز کنترل در حال انجام است که فرصت مناسبی است. به خصوص باید از معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و‌ قائم مقام سازمان دانش‌آموزی تشکر ویژه و صمیمانه داشته باشم.»

مدیر مرکز کنترل و نظارت اردوهای سازمان دانش‌آموزی در ادامه گفت: «مسئولیت اجرای اردو در طول برگزاری اردو بر عهده سرپرست است و سرپرستان اردو همیشه باید با مرکز ما در ارتباط باشند.

او تاکید کرد با تعامل بیشتر می‌توان از میزان تخلفات اردویی کاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار