خطیب نماز جمعه تهران

امامی کاشانی: مسئولان کشور تکلیف دارند مسائل اداری خود را به امام زمان عرضه کنند

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه این هفته تهران توقیف نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی از سوی بریتانیا را اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی خواند.

کد مطلب: ۹۳۰۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
امامی کاشانی: مسئولان کشور تکلیف دارند مسائل اداری خود را به امام زمان عرضه کنند

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: «دشمن کشور را از لحاظ اقتصادی اخلاقی و سیاسی در فشار انداخته است؛ این یک تکلیف است که به امام زمان خود گزارش دهیم. البته دست اندرکاران و مسئولان کشور این تکلیف را دارند که مسائل اداری خود را به امام زمان عرضه کنند و گزارش دهند.»

او یادآور شد: «آن‌ها باید وقت و زمان خود را به آن حضرت عرضه کنند و ببینند که آیا امام عصر (عج) راضی است که این میز و صندلی باشد یا خیر، آیا این امام راضی است که فلان مسئول سرکار باشد یا خیر؟ آن هم مسئولی که سستی و سهل‌انگاری می‌کند و به مشکل مردم توجه ندارد، مسئولی که راه‌های حل را دنبال نمی‌کند.اینجاست که رهبری الهی و توجه به امامت مفهوم پیدا می کند.»

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به عهدشکنی اروپا و آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: «ار وپا به تعهداتی که داشت عمل نکرد، اروپا به عنوان طرف قرارداد، موارد زیادی را متعهد شده بود از جمله موضوع نفت، ارتباطات بانکی و مسائل دیگر اما به هیچ کدام از آنها عمل نکرده است.»

نگاه آمریکا به جهان سراسر تحقیر است

امامی کاشانی در بخش دیگری از اظهارات خود دولت آمریکا را خطاب قرار داد و بیان کرد: «آمریکا هم در تعهد خود عهدشکنی کرد و سرنوشت ملت آمریکا را از خجالت به ذلت پیش انداخت؛ هیچ زمانی آمریکا مانند امروز ذلیل و بی ارزش نشده بود. این‌ها کلان به دنیا نگاه نمی‌کنند، نگاهشان سراسر توهین و تحقیر است، نه آمریکا و انگلیس و نه آل‌سعود به دنیا توجه نمی‌کنند و این چنین خود را پست و فرومایه کردند؛ آنها به قراردادها و پیمان هایشان عمل نکردند.»

او ایران را متعهد به برجام خواند و افزود: «دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد که ما در برجام تعهداتمان را کاهش می‌دهیم، 60 روز هم مهلت داد همانطور که در نامه وزیر امور خارجه کشورمان آمده است ما مهلت هم دادیم و اما طرف مقابل هیچ کاری نکرد. آنگاه آنها اکنون ببینند که چرا ایران به تعهدات خود عمل نمی کند.»

امام جمعه تهران گفت: «عجیب است که تعهدات ایران بر پایه تعهدات شما بود. این سقف روی دیوار و ستونی باید باشد که آن ستون تعهدات شماست، شما به آنها عمل نکردید.»

امامی کاشانی با اشاره کاهش تعهدات برجامی ایران،‌ خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی یک حرکت قانونی کرد و این حرکت چیزی است که دنیا هم آن را قبول دارد.»

توقیف نفتکش ایران خلاف قوانین بین‌المللی است

او سپس با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس بیان کرد: «دولت انگلیس نفتکشی که مربوط به ایران بوده است را توقیف کرد. این توقیف خلاف قوانین بین‌المللی است، لذا ایران می‌تواند به سازمان ملل متحد هم شکایت کند و حتی صاحب آن کشتی همان‌طور که در قانون است، می‌تواند به دادگستری اروپا هم شکایت کند، اینها جنایاتی است که در دنیا اتفاق می‌افتد و استکبار آن‌ها را مرتکب می‌شود.»

امامی کاشانی یادآور شد: «به فضل خدا با تمام مشکلاتی که از روزهای اول برای کشور ما فراهم شده بود موفق خواهیم شد.»

او با بیان اینکه «راه امام (رحمت الله علیه) با قوت هرچه بیشتر ادامه خواهد داشت»، گفت: «بیشتر این راه در حال ادامه است و این مسیری است که ایران طی می‌کند. دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده است، در اینجاست که قرآن کریم وعده کرده، توصیه می‌کند و به ملت‌ها آرامش می‌دهد.»

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: «مشکلات با صبر و استقامت حل خواهد شد و ما بر آن‌ها پیروز می‌شویم. پیروزی ملت ایران با صبر حاصل خواهد شد و قطعا صابرین هستند که می‌توانند به خاطر تقوا، قدرت و عزت خود را حفظ کنند و این در سایه وجود مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله) صورت می‌گیرد.»

امامی کاشانی همچنین به ملاقات و دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: «تاکید رهبری مخصوصاً نسبت به جوانان نوجوانان و توجه به آنان و ارزش دادن به آنها در دانشگاه‌ها در دبیرستان ها بود که این وظیفه‌ای است که بر عهده همگان است. رهبری وظیفه‌ای به نسل جوان که آینده کشور به دست آنها است، داده‌اند و آن اهتمام دادن و توجه کردن به شرایط است و اینکه وضع را به گونه‌ای فراهم آوردند که تقوا در نسل جوان اجرا شود.»

امام جمعه خاطرنشان کرد: «دشمن می‌خواهد فساد و بی‌بندوباری را در کشور را اجرا کند تا جوان‌های ما راه‌بی بند و باری را در پیش بگیرند چرا که در این صورت می‌تواند بر کشور مسلط شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار