ضرورت ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در منطقه میانی استان بوشهر

بوشهر(پانا)_استاندار بوشهر صادرات مواد معدنی را یکی از ظرفیت‌های استان دانست و گفت: ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در منطقه میانی استان بوشهر باید در اولویت قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۳۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در منطقه میانی استان بوشهر

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در آیین تجلیل از فعالان معدنی، صنعتی و صادراتی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت این استان در تولید انواع محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌ها بالا نقش مهم و تاثیرگذاری در صادرات در کشور دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم تولیدی و صادراتی استان بوشهر میگوی پرورشی است تصریح کرد: باید در تولید این محصول با توجه به وجود ظرفیت‌های مهم در استان متحول شود.

استاندار بوشهر نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: نرخ مشارکت در بخش کشاورزی 14 درصد، صنعت 26 و خدمات 60 درصد است.

گراوند با تاکید بر گره گشایی از مشکلات صنعت‌گران، تولیدکنندگان و معدن‌کاران افزود: مسئولان در بخش‌های مختلف باید در حل مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تلاش کنند چراکه گره گشایی از مشکلات این بخش، زمینه توسعه و پیشرفت در دیگر حوزه‌ها فراهم می‌کند.

وی، با اشاره به حل مشکل تخفیف سود بازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات مهم تولیدکنندگان و تجار اعمال تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بود که با پیگیری‌های انجام شده این مهم در حال محقق شدن است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان بوشهر در کشور اثرگذار است افزود: یکی از مشکلات حوزه‌های تجارت، اقتصادی و تولیدی دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و قوانین متعدد است که تعدد این بخشنامه‌ها و قوانین ضمن اینکه مشکلات ایجاد می‌کند مفسده‌زا است.

گراوند با تاکید بر اصلاح، پالایش و بازنگری قوانین 50 ساله تصریح کرد: با پالایش این قوانین رونق تجارت و طرح‌های اقتصادی معنادار می‌شود.

وی، با تاکید بر فعالیت جهادی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بازرگان و تولیدکنندگان گفت: در این راستا باید قوانین اصلاح و بازنگری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ظرفیت اقتصادی و اشتغال‌زایی استان بوشهر بسیار بالا است خاطر نشان کرد: با این ظرفیت‌ها اکنون نرخ بیکاری در استان بوشهر از دو رقمی در بهار امسال تک رقمی شده است.

گراوند، پرورش میگو را یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی، تولیدی، صادراتی و اشتغال‌زایی دانست و تصریح کرد: با بهره جستن از همه ظرفیت‌های این حوزه می‌توان تولید میگو از 27 هزار تن که امسال هدفگذاری شده به 100 هزار تن در سال افزایش داد.

وی، با تاکید بر توجه به صنایع وابسته در حوزه بخش پرورش آبزیان و محصولات کشاورزی گفت: توسعه صنایع وابسته ضمن اینکه اشتغال پایدار به همراه دارد در رونق تولید و افزایش صادرات بسیار اثربخش است.

استاندار بوشهر، با تاکید بر توجه به ایجاد اسکله و پایانه صادراتی مواد معدنی در منطقه میانی استان بوشهر افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم استان تولید مواد معدنی مصالح ساختمانی است که برای توسعه صادرات این محصولات، ایجاد اسکله و پایانه صادراتی در مناطق میانی ساحلی استان بوشهر ضروری و مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار