معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد:ضرورت توجه به کارکردهای پیشگیرانه در برابر آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان

تهران(پانا) - مشاور وزیر کشور و معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی در همایش طرح نظام مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در اردوگاه شهید باهنر گفت:: اکنون بسیاری از معیارها در وضعیت اجتماعی جامعه کشور ما تغییر کرده است و ما باید جوابگوی بسیاری از سوالات باشیم .

کد مطلب: ۹۳۰۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد:ضرورت توجه به کارکردهای پیشگیرانه در برابر آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان

رضا محبوبی در جمع معاونین پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: در سال 92 با دستور رهبری شورای اجتماعی کشور پس از یک سال و نیم تحقیق تصویر جامعی از وضعیت اجتماعی کشور را در 3000صفحه با استفاده از داده‌های سرشماری تا سال هفتاد،دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و مقالات و پایان نامه‌های اساتید حوزه و دانشگاه‌ها با حضور یک گروه 100نفره محقق تنظیم و خلاصه گزارش مذکور در دویست صفحه در سال 94 به اطلاع مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در اولین جلسه بررسی سیمای وضعیت اجتماعی کشوررسید.

او در ادامه افزود: در سال 94 و زمان ارائه گزارش وضعیت اجتماعی کشور ما با مواردی از جمله، ورودی شانزده میلیون پرونده سالانه به قوه قضاییه، شش میلیون پرونده در زمینه‌های اعتیاد و رفتارهای پرخطر، ورودی 600000نفره زندان‌های کشور و رسوب کردن دویست هزار نفر، تعدد عناوین مجرمانه، منجر شدن یک چهارم ازدواج‌ها به طلاق، تصادفات،زنان سرپرست‌خانوار و سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرها با وضع نامطلوب روبرو بودیم.

مشاور وزیر کشور و معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: اهمیت بالای موضوع باعث شد که رهبری با حساسیت دستور دهند مسئولین در جهت بررسی موارد مذکور هر شش ماه یک بار جلسه تشکیل دهند.

محبوبی اذعان داشت: اکنون بسیاری از معیارها در وضعیت اجتماعی جامعه کشور ما تغییر کرده است و ما باید جوابگوی بسیاری از سوالات از جمله،تغییر سبک زندگی،کمرنگ شدن نماد روحانیت ،ورودی پرونده های قضایی،آمار مبتلایان به بیماران ایدزو..... باشیم.

او خاطر نشان کرد: در مبحث آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان هم باید با استفاده از طرح نماد،به کارکردهای پیشگیرانه پرداخت و به عوامل ریشه‌ای بپردازیم وبا یکپارچه سازی حوزه سلامت اجتماعی بتوانیم در این راستا موفقیت به دست آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار