ایران در بحث غربال گری کودکان جزو کشور‌های پیشرو است

اردبیل (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ایران در بحث غربال گری کودکان جزوکشور‌های پیشرو است.

کد مطلب: ۹۳۰۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ایران در بحث غربال گری کودکان جزو کشور‌های پیشرو است

رضوان حکیم زاده درجریان بازدید از روند اجرای سنجش نوآموزان عشایر شهرستان سرعین، ضمن تقدیر از عوامل برگزاری طرح سنجش سلامت نوآموزان در سطح کشور، ایران را یکی از کشور‌های پیشرو در غربال گری کودکان عنوان کرد.

او با بیان اینکه در کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در این طرح شرکت خواهند کرد، افزود: استان اردبیل جزو ۸استان پیشرو و برتر در سنجش نوآموزان محسوب می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تمامی امکانات استفاده شده در ییلاق عشایر مشابه امکانات استفاده شده در تهران می‌باشد که نشانگر وجود عدالت آموزشی در سطح کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل نیز ضمن تشکر از زحمات همکاران در اداره سنجش، از سنجش حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نوآموز در استان خبر داد.

احمد ناصری با بیان اینکه هیچ دانش آموزی بدون سنجش سلامت به کلاس درس نخواهد رفت، افزود: امسال نوآموزان و دانش آموزان کلاس اول در این طرح شرکت خواهند کرد.

او اظهار داشت: در استان حدود ۸۰۰نفر نوآموز عشایر خواهیم داشت که حدود ۲۰درصد از این تعداد تاکنون مورد سنجش قرار گرفته اند که با تلاش همکاران تا اخر شهریور ۱۰۰درصد مورد سنجش سلامت قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار