جشنواره میراث بانان کوچک در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از برگزاری جشنواره میراث بانان کوچک همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۰۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره میراث بانان کوچک در اردبیل برگزار می‌شود

نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با اعلام این خبر گفت: این جشنواره همراه با برنامه های متنوع شاد برای کودکان و نوجوانان به دنبال فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اهمیت صیانت از آثار تاریخی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی و قصه گویی کودک افزود: در این جشنواره نیز از هنرمندان و نخبگان کوچک اردبیلی تجلیل خواهد شد.

دبیر برگزاری پاسداشت هفته استان با اشاره به اینکه این برنامه ها با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود، گفت: همزمان برنامه های متنوعی در شهرستان ها برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است.

فلاحی به برگزاری تورهای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: رونمایی از کتاب، رونمایی از فیلم و موسیقی و نمایش در برنامه ها تعبیه شده است.

او گفت: در عین حال همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل، همایش اردبیل شناسی و جشنواره دانایی و توانایی به همراه مسابقات کتابخوانی با موضوع صفویه شناسی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال دانش آموزی تاکید کرد: هفته استان اردبیل، رویداد ماندگاری برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

فلاحی اظهار کرد: در این دوره از برنامه های هفته پاسداشت استان اردبیل یکی از اهداف اصلی، آگاهی بخشی از نقش و چایگاه صفویه در کشور است.

او تصریح کرد: به ویژه با توجه به اینکه شاه اسماعیل صفوی در سنین پایین و دوران نوجوانی تاج گذاری کرده و در ادامه انسجام ملی را موجب شده است، ضروری است شخصیت و اقدامات وی به نسل آینده اطلاع رسانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار