معاون بیمه و خدمات درمان استان خراسان جنوبی : شفافیت در نظام دارویی با طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت

بشرویه (پانا) ـ معاون بیمه و خدمات درمان خراسان جنوبی گفت: به دنبال شفافیت در نظام دارویی، پزشکی و آزمایشی در سطح استان هستیم.

کد مطلب: ۹۳۰۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون بیمه و خدمات درمان استان خراسان جنوبی : شفافیت در نظام دارویی با طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت

مسعود مختاری معاون بیمه و خدمات درمان استان گفت: با اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیکی دفترچه بیمه حذف می‌شود که این امر باعث برگشت ۲ میلیارد تومان به سرانه ملی می‌شود.

او افزود: حفظ محیط زیست، جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی به مریضان و جلوگیری از نسخه‌های دست نویس از جمله مزایای این طرح است.

مختاری با اشاره به اینکه استانداردسازی اقلام دارویی یکی دیگر از مزایای این طرح است اظهار کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود بیمار در هر شرایطی می‌تواند تنها با داشتن کد ملی خود از این طرح بهره‌مند شود.

معاون بیمه و خدمات درمان استان ادامه داد: این طرح در سال گذشته در شهرستان بشرویه اجرا شده است و رضایتمندی مراجعه کنندگان و پزشکان را در پی داشته است.

اوتصریح کرد: حتی خانواده‌هایی که از سایر بیمه‌ها بهره‌مند هستند می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

مختاری با بیان اینکه این طرح در فردوس از روز ولادت امام رضا شروع شده گفت: تا کنون در شهرستان بشرویه ۱۲۰۰ نسخه الکترونیکی صادر شده است.

معاون بیمه و خدمات درمان استان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مردم استان تا پایان سال از این طرح بهره مند می‌شوند افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح گام بلندی در راستای شفاف سازی نظام دارویی و آزمایشی برداشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار