منتظرالمهدی: کنترل و جهت‌دهی به هیجان‌های نوجوانان و جوانان اولویت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش طرح ملی نماد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در ایستگاه اول بسیار حائز اهمیت دانست.

کد مطلب: ۹۲۹۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
منتظرالمهدی: کنترل و جهت‌دهی به هیجان‌های نوجوانان و جوانان اولویت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

سعید منتظرالمهدی معاون و سخنگوی ستاد مبارز با مواد مخدر کشور گفت: خوشبختانه در آموزش و پرورش با تلاش مسوولین و عوامل اجرایی واحدهای آموزشی، ۹۸ درصد دانش‌آموزان در راستای مقابله با آسیبهای اجتماعی موفق هستند.

او با اشاره به اینکه اگر یک درصد هم در جمع دانش‌آموزان دچار آسیب‌های اجتماعی باشند باز هم برای ما دغدغه‌آور و زیاد است، تاکید کرد:دو ایستگاه در حوزه آسیبهای اجتماعی بسیار تاثیر گذار هستند، خانواده و مدرسه که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

منتظر المهدی ادامه داد: در خانواده‌ای که پدر و مادر شاغل که برای کسب روزی حلال مجبورند چند شیفت کار کنند و حضور ندارند مشکلاتی را برای فرزندان به وجود می آورد و پر کردن این خلاء کار بسیار سختی است که تنها از عهده مادران توانمند بر می آید.

این مقام مسئول با تاکید بر مدرسه به عنوان ایستگاه دوم در حوزه آسیب های اجتماعی تصریح کرد: نقش معلم و مربیان توانمند که همیشه عمده مسولیت را در مقابله با آسیب‌ها به عهده دارند نیز بسیار حایز اهمیت است که باید با توانمندسازی دانش‌آموزان میزان تاب‌آوری ایشان را در جامعه بالا ببریم.

منتظر المهدی در پایان با اشاره به به اهمیت کنترل هیجان در نوجوانان و جوانان خاطرنشان کرد: رویکرد پیشگیری از مهمترین برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است و کلیه دستگاههای جامعه ما باید دست به دست هم داده و مشکلات را از سر راه بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار