سعید طاهری: ایجاد نظام ائتلافی به عنوان یکی از ظرفیت‌های طرح نماد دارای اهمیت است

تهران (پانا)‌ - رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه، ایجاد نظام ائتلافی در اثر طرح نماد دارای اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد این سازمان بتواند با محوریت آموزش و پرورش فلسفه نماد و نظام ائتلافی را به خوبی سپری کند.

کد مطلب: ۹۲۹۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سعید طاهری: ایجاد نظام ائتلافی به عنوان یکی از ظرفیت‌های طرح نماد دارای اهمیت است

سعید طاهری در دوره آموزشی توجیهی مدیران و مجریان طرح نماد در اردوگاه شهید باهنر با اعلام حمایت جدی از طرح ملی نماد گفت: «دغدغه آموزش و پرورش در بیرون از مجموعه تاثیرپذیری از نهادهاست. اجرای سند تحول بنیادین باید مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش در بیرون باشد.»

او ادامه داد: «در مجموعه آموزش و پرورش بحث‌های محتوایی، نیروی انسانی و ساختار اداری، فضا و تجهیزات و منابع مهم است که محور کارها باید اجرای سند تحول بنیادین باشد.»

طاهری درباره بهینه‌ کردن حجم ساعات درسی گفت: «لنگرگاه ما در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که رسالت سنگینی خواهد بود. همچنین برنامه‌های درسی نیز مهم است. ما نسبت به کشورهای منطقه حدود ۲ برابر در طول ۱۲ سال آموزش می‌بینیم. در بحث محتوا در سنوات گذشته نظام مراقبت اجتماعی دیده شده که در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان محور است.»

او افزود: «در کنار ظرفیت‌های نماد در تعلیم و تربیت، نظام ائتلافی است که طرح ملی نماد ایجاد می‌کند. این طرح یک بار باید در سطح عالی کشور یک نظام ائتلافی ایجاد کرده است. آنچه اهمیت دارد نظام ائتلافی است که نماد با خودش داشته است، تاکید داریم که در کنار آموزش و پرورش بتوانیم محور این ائتلاف باشیم. آموزش و پرورش باید در ادامه مسیر همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی را داشته باشد.»

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌ و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: «اکنون در کشور با شرایطی مواجه هستیم که باید مدیریت منابع نیروی انسانی و مالی را داشته باشیم. نگاه کشور، نظام و دولت به آموزش و پرورش یک نگاه فاخر و حاکمیتی است.»

او افزود: «ما معاونت پرورشی و فرهنگی را به طور ویژه به دلیل اهمیت رسالت و ماموریت آن در تخصیص شش ماهه منابع حمایت کردیم. در بحث نماد شورای سیاستگذاری تشکیل دادیم که امسال فعال‌تر از سال‌های گذشته خدمت‌رسانی می‌کنیم.»

طاهری گفت: «بحث ائتلافی طرح نماد برای سازمان برنامه و بودجه مهم‌تر از ابعاد دیگر آن است امیدواریم بتوانیم با محوریت آموزش و پرورش فلسفه نماد و نظام ائتلافی آن را به خوبی سپری کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار