استاندار زنجان:

آرامش مردم در اجرای طرحها مد نظر باشد

زنجان (پانا) -استاندار زنجان به اجرای طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای هر طرحی در حوزه مدیریت شهری باید به آرامش مردم توجه شود و اگر هم از اجرای طرح سوء استفاده هایی شده، لازم است فرمانداری برخورد کند.

کد مطلب: ۹۲۹۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آرامش مردم در اجرای طرحها مد نظر باشد

فتح الله حقیقی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی اجرایی استان، با اشاره به تجمع رانندگان درون شهری زنجان افزود: فرمانداری در خصوص اجرای طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی پیگیری لازم را انجام دهد و در این میان آرامش مردم اهمیت دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه طرح‌های مصوب شده باید به نفع مردم باشد، گفت: اگر کسانی در نتیجه اصلاح خطوط اتوبوس رانی دچار مشکل شدند، باید مشکلشان جبران شود ولی اگر افرادی سو ء استفاده می‌کنند فرمانداری لازم است برخورد کند.

حقیقی ابراز کرد: اگر طرحی مصوب شد و تبعات آن را شورای تأمین جمع نکرد، آن طرح نباید اجرا شود ولی در مواردی با افرادی هم که نسبت به اجرای طرحی شیطنت می‌کنند برخورد لازم باید انجام شود چرا که اگر وضعیت این طور باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های مختلف در سطح شهر باید مبتنی بر صلاح و آسایش و مردم در اولویت باشد، زیرا همکاری آنان در پیشبرد برنامه‌ها بسیار تعیین کننده است و بدون این مهم کار به جایی نمی‌رسد.

حقیقی افزود: مسئولان امر به این مهم توجه کنند، تا وقتی که طرحی به جمع بندی نهایی نرسیده آن را اجرا نکنند، و البته در صورت جمع‌بندی همه باید حمایت کنند و معنی عدم اجرای یک طرح بی احترامی به همه اعضا در یک مجموعه است.

کمتیه‌ای برای کاهش میزان تصادفات در زنجان تشکیل می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آمارها ۷۵ درصد علل تصادفات این استان عامل انسانی اعلام شده است، گفت: این موضوع باید از ابعاد مختلف مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گیرد.

وی اظهار داشت: شأن شورای ترافیک استان انجام کارهای کارشناسی در حیطه وظایف خود بوده و این مهم در عمل باید نمود داشته باشد.

مقام عالی استان ادامه داد: ارائه صرف آمار در ارتباط با تصادفات کاری از پیش نمی‌برد و در این راستا برای دستییابی به اهداف ترسیم شد و برای کاهش آتصادفات تشکیل یک کمیته به مدیریت دفتر فنی استانداری و باحضور دستگاه‌های متولی ضروری است.

حقیقی افزود: در مدت ۲ ماه برنامه ریزی و راهکار لازم برای کاهش ۷۵ درصدی عامل انسانی در بروز تصادفات استان در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی و معضل بوجود آمده در عامل انسانی تصادفات راهکار کوتاه مدتی برای کاهش آن از سوی متولیان دستگاه‌های مربوطه ارائه شود که تحقق این مهم بسیار سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به انجام حرکات خطرناک توسط رانندگان درونشهری و برونشهری در زنجان، گفت: نیروی انتظامی با افرادی که چنین حرکاتی را انجام می‌دهند، برخورد قهری لازم را انجام دهد.

حقیقی افزود: ارائه راهکارهای لازم از سوی راهنمایی و رانندگی برای کاهش این مشکلات می‌تواند اثر بخشی بهتری داشته باشد که در صورت نیاز به اتخاذ تصمیاتی در شورای تأمین بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: تصادفات شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده در کمیته‌ای بررسی و برای کاهش تصادفات استان طی ۲ ماه آینده برنامه‌های عملیاتی از سوی دستگاهای متولی امر ارائه شود.

استاندار زنجان ادامه داد: برخی راهکارها به دلیل نقطه تلاقی حوزه مرزی با استان‌های دیگر شکل اجرایی نمی‌گیرد که برای رفع این مهم می‌توان با دعوت از شورای ترافیک استان‌های همجوار مسائل را حل و فصل کرد.

تقاطع دانشگاه زنجان اصلاح می‌شود.

حقیقی به لزوم اصلاح تقاطع دانشگاه زنجان تاکید کرد و گفت: باید این نقطه ایمن‌‌‌سازی شود چرا که ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند وباید امنیت آنان تأمین شود.

مقام عالی استان ابراز کرد: ایمن سازی تقاطع دانشگاه زنجان باید در اولویت اجرای طرح‌های راه و شهر سازی باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه سه شنبه‌های بدون خودرو در زنجان از سوی شهرداری زنجان، گفت: این برنامه هر چند در این شهر اجرا می‌شود اما استقبالی از آن نمی‌شود، بنابراین لازم است فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهر نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار