استاندار زنجان:

برنامه های حوزه بانوان نیازمند اقدامات عملیاتی است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان به نقش و جایگاه مهم بانوان در بهبود اداره امور اشاره کرد و گفت: برنامه های مرتبط با حوزه بانوان به جای شعار نیازمند اقدامات عملیاتی است.

کد مطلب: ۹۲۹۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های حوزه بانوان نیازمند اقدامات عملیاتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در نشست فصلی مشاورین امور بانوان دفاتر شهری و روستایی استان اظهار کرد: باید زمینه لازم برای بیان آزادانه مطالب و دیدگاه ها از سوی بانوان وجود داشته باشد که برگزاری نشست صمیمی نمایندگان اقشار بانوان با مدیریت استان در این راستا است.

وی با بیان اینکه بازگویی کلیشه ای مطالب کاری از پیش نمی برد، تصریح کرد: مشارکت فعالانه بانوان برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده بسیار اثر گذار خواهد بود.

حقیقی تاکید کرد: تشکیل هیأت اندیشه ورز برای بازگویی و جمع‌بندی مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف بانوان شهری حتی روستایی امری ضروری بوده وامکان پاسخ‌گویی مدیر و دستگاه مربوطه نیز بیش از گذشته تسهیل می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: دسته بندی و اولویت‌بندی مشکلات از سوی هیأت اندیشه ورز و انعکاس آنها، امکان رفع سریع مشکلات را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: سهم اشتغال بانوان روستایی برای دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل بسیار ناچیز بوده و تحقق این مهم در گرو ارائه پیشنهادات سازنده از سوی هیأت اندیشه‌ورز بانوان استان است.

حقیقی به ضرورت پیگیری برنامه‌های کاربردی در حوزه بانوان نیز تأکید کرد و اظهار داشت: بانوان باید در اقتصاد مقاومتی نیز سهیم باشند که در همین راستا در بحث جذب نیرو، شرکت‌های استان باید از افراد بومی استفاده کنند و زنان نیز در این زمینه باید فعالیت کنند.

مقام عالی استان با بیان اینکه با تشکیل هیأت اندیشه ورز چشم انداز بهتری برای عملیاتی کردن کارها فراهم می کند، تآکید کرد: این هیأت می‌تواند مشکلات را تجزیه و تحلیل کرده و با نظر کارشناسی، اثر‌گذاری بهتری داشته باشد.

استاندار زنجان به لزوم بکارگیری بانوان در مناصب مدیریتی در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا طی چند ماه گذشته برای شماری از بانوان توانمند احکام مدیریتی در استان و شهرستان ها صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار