محمدحسین صفری، در همایش عفاف و حجاب؛

اگر تربیت بر مسیر توحید باشد، اخلاق به جوامع بازخواهد گشت

زنجان (پانا) - همایش «عفاف و حجاب» ناحیه2 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۹۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اگر تربیت بر مسیر توحید باشد، اخلاق به جوامع بازخواهد گشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش ناحیه2 زنجان، به همت کارشناسی امور بانوان و جوانان این ناحیه، همایش "چگونگی انتخاب همسر خوب با رعایت نکات مهم برای دختران/ تاثیر عفاف و حجاب در زندگی مشترک"،با استقبال پرشور دانش آموزان، والدین، نمایندگان عفاف و حجاب مدارس، و مدیران مدارس، در سالن نهضت سوادآموزی برگزار شد.

در این همایش محمدحسین صفری مدیر آموزش و پرورش ناحیه2، گفت: حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است.

وی افزود: اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است. و احکام الهی مربوط به پوشش زنان و مردان نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.

مدیر آ.پ ناحیه2، تصریح کرد: با رعایت حجاب و عفاف از طرف مردان و زنان (بویژه بانوان در زمینه حفظ حجاب)، جامعه از بسیاری از خطرات حفظ خواهد شد. و مهم‌تر از همه این که با حفظ حجاب، کیان خانواده؛ که اصلی ترین نهاد اجتماع است؛ تحکیم خواهد شد.

وی ادامه داد: اساساً اگر تربیت بر مسیر توحید باشد، اخلاق به جوامع بازخواهد گشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برای رسیدن به سعادت اجتماعی باید فرهنگ حجاب در جامعه گسترش پیدا کند. و در این امر دولت، مردم، و رسانه‌های گروهی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند. که درصورت تحقق این موضوع، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

صفری در ادامه، اظهار داشت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند. و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های روانی می‌داند.

وی افزود: دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی، و تحکیم بنیان خانوادگی، بر زنان و مردان مسلمان واجب فرموده است. و حضرت یوسف و مریم را به عنوان اسوه‌های عفاف و پاکی معرفی نموده است.

گفتنی است در ادامه این همایش، از دانش‌آموزان محجبه و نخبه مدارس ناحیه2 تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار