رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد: سنجش سلامت 13915 نوآموز آذربایجان شرقی در 46 پایگاه تخصصی

ارزیابی ذهنی ۶۰۰ دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی

تبیرز (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی از سنجش سلامت 13 هزار و 915 نوآموز پیش دبستانی و بدو ورو دبه مقطع ابتدایی و بازمانده از سنجش تا ام وز خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد: سنجش سلامت 13915 نوآموز آذربایجان شرقی در 46 پایگاه تخصصی

مریم خوشبخت در جریان بازدید از پایگاههای سنجش سلامت آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: روند اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان به خوبی پیش می رود.

وی ادامه داد: از روز دوم تیر ماه 98 ، تعداد 46 پایگاه تخصصی در سطح استان شروع به فعالیت کرده اند که 13 پایگاه در تبریز و مابقی در شهرستانها مشغول انجام سنجش نوآموزان می باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: دانش آموزان سنجش شده تا کنون 13 هزار و 915 نفر هستند که 2 هزار و 592 نفر نوآموز پیش دبستانی، 11 هزار و 281 نفر بدو ورود و 42 نفر جامانده از سنجش هستند.

خوشبخت اضافه کرد: از بین دانش آموزان سنجش شده، هزار و 750 نفر در حیطه آمادگی تحصیلی به پایگاههای تخصصی هوش و 303 نفر در حیطه شنوایی، 565 نفر در حیطه بینایی و 54 نفر در زمینه جسمی-حرکتی به پایگاههای تخصصی مربوطه ارجاع داده شده اند.

وی با بیان این که سنجش نوآموزان بدو ورود تا آخر شهریورماه و سنجش پیش دبستانی تا نیمه اول آبان ادامه خواهد داشت، گفت: پیش بینی می شود 67 هزار نفر نوآموز که 33 هزار نفر آنها در مقطع پیش دبستانی و 34 هزار نفر بدو ورود می باشند در تابستان امسال سنجش شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همچنین گفت: ارزیابی ذهنی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز رسماً از 4 تیرماه شروع شده و پیش بینی می گردد 600 نفرتا پایان تیرماه سال جاری مورد ارزیابی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار