در دومین نشست مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

وزیر علوم تأکید کرد: نگاه مثبت وزارت علوم در جذب اعضای هیأت علمی زن

تهران (پانا) - وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به میزان جذب اعضای هیأت‌ علمی زن در دانشگاه‌ها گفت در گذشته جذب اعضای هیأت‌علمی زن در دانشگاه‌ها کمتر از ۲۰ درصد بود اما در سال‌های ۹۶ و ۹۷ این آمار به حدود ۲۷ درصد رسیده است. این امر نشان‌دهنده نگاه مثبت در وزارت علوم و مجموعه آموزش عالی در جذب اعضای هیأت‌علمی زن است.

کد مطلب: ۹۲۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم تأکید کرد: نگاه مثبت وزارت علوم در جذب اعضای هیأت علمی زن

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در دومین نشست مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که امروز (سه‌شنبه) در باغ موزه نگارستان برگزار شد، اظهار کرد: توجه و تمرکز ما در تصمیم‌گیری و سیاستگذاری در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های بانوان باید مبتنی بر توانمندی‌ها و شایستگی‌های زنان و شیوه‌های بروز آن باشد. در این عرصه اگر بخواهیم به رقابت و نگاه جنسیتی تأکید کنیم حتماً شکست خواهیم خورد.

وی بر لزوم بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مدیریتی، علمی و خدمت‌رسانی بانوان در کنار نقش مؤثر آنها در امور خانواده تاکید کرد و افزود: نگاه ما در این بخش باید به‌گونه‌ای باشد که خانم‌ها به‌عنوان عضوی از جامعه هر کجا که توانمندی و ظرفیت آنها ایجاب می‌کند، در جایگاه و موقعیت خدمتگزاری و اثربخشی قرار گیرند و به فعالیت بپردازند.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود به روند خوب هماهنگی مشاور وزیر علوم در امور بانوان با مشاوران زنان در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جمعیت برگزیده‌ای از بانوان را داریم که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و به‌عنوان الگو و مرجع بسیار ارزشمندی در جامعه به حساب می‌آیند.

وی افزود: در میان بانوان تحصیل‌کرده، از جامعه علمی قدرتمندی برخوردار هستیم و با برقراری نشست‌های کارشناسی و ویژه می‌توان از جامعه زنان دانشجویی، اعضای هیأت علمی و کارکنان بخواهیم که در جهت رشد علمی و فرهنگی‌شان تلاش بیشتری کرده و توانمندی‌هایشان را از راه‌های بسیاری در جامعه نشان دهند.

وزیر علوم تاکید کرد: مشاوران زنان در دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا نگاه مدیران در راه توسعه فعالیت‌های مرتبط با بانوان تغییر کند چرا که تأثیرگذاری در نگاه مدیران می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های مرتبط با حوزه بانوان بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به میزان جذب اعضای هیأت‌ علمی زن در دانشگاه‌ها گفت: در گذشته جذب اعضای هیأت‌علمی زن در دانشگاه‌ها کمتر از ۲۰ درصد بود اما در سال‌های ۹۶ و ۹۷ این آمار به حدود ۲۷ درصد رسیده است. این امر نشان‌دهنده نگاه مثبت در وزارت علوم و مجموعه آموزش عالی در جذب اعضای هیأت‌علمی زن است.

نشست یک روزه مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری و دکتر کیاسالاری، مشاور وزیر علوم در امور بانوان در باغ موزه نگارستان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار