رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی خبر داد:

ارزیابی شاخص های سلامت 20 هزار نوآموز در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: تا کنون شاخص های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به تعداد 20هزار نوآموز ارزیابی شده است.

کد مطلب: ۹۲۹۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی شاخص های سلامت 20 هزار نوآموز در آذربایجان غربی

«عیسی محمدی» با اعلام این خبر افزود: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون قریب به 20 هزار نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است و از این تعداد 3470 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاههای تخصصی ارجاع داده شده اند.

محمدی با اشاره به اینکه 37 پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان در این زمینه فعالیت می کند؛ خاطر نشان کرد: تاکنون 501 دانش آموز دیرآموز در این طرح شناسایی شده است.

وی گفت: از 37 پایگاه که در استان فعالیت خواهند کرد، 20 پایگاه از نوع «الف» هستند که روزانه 39 تا 42 نفر را پذیرش و ارزیابی می کنند.

وی افزود: هفت پایگاه نوع «ب» بوده و روزانه حدود 28 نفر و 9 پایگاه نیز نوع «ج» بوده و روزانه 14 نفر را ارزیابی می کنند.

محمدی بیان کرد: 6 پایگاه در شهر ارومیه فعالیت کرده و تعدادی پایگاه عشایری در شهرستان های اشنویه، پلدشت، ماکو و خوی و بخش هایی از ارومیه در سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری مشارکت می کنند.

گفتنی است در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار