سرپرست معاونت پژوهش آموزش و پرورش خراسان جنوبی : فیلم رشد قدیمی ترین گردهمایی اهالی هنردرعرصه تعلیم و تربیت

بیرجند(پانا) ـ سرپرست معاونت پژوهش،برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد یکی از قدیمی ترین گردهمایی اهالی هنر و سینمای ایران در عرصه تعلیم و تربیت است که میان مخاطبان خاص خود یعنی دانش آموزان، معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت و سایر علاقمندان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۲۹۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت پژوهش آموزش و پرورش خراسان جنوبی : فیلم رشد قدیمی ترین گردهمایی اهالی هنردرعرصه تعلیم و تربیت

سکینه طیبی صبح امروز در نشست شورای بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی که با رویکرد فراخوان چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره بین المللی با هدف های آموزشی و تربیتی که بیانگر نقش مؤثر و عمیق سینما و هنر نمایش بر مخاطبان و بینندگان خود است.

او با بیان این که فیلم رشد نشان می دهد که هنر هفتم به عنوان آخرین هنر و پر مخاطب ترین آن توانست در طول صد سال اخیر عرصه های علمی- آموزشی و تربیتی را نیز درنورد و از آن خود کند و به عنوان یک رسانه آموزشی نیز عمل نماید، افزود: فیلم های ارسالی باید در قالب مستند علمی و آموزشی، مستند، داستانی کوتاه، پویانمایی و داستانی بلند باشند تا پذیرفته می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که کلیه فیلم‌های ارسالی باید دارای مضامین علمی-آموزشی و تربیتی باشند و از تاریخ تولید فیلم نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد، ابراز داشت: در هر لوح فشرده تنها یک فیلم ضبط شده و مشخصات کامل (نام فیلم، کارگردان و زمان) روی آن درج شود.

طیبی با اشاره به عدم وجود محدودیت در تعداد آثار ارسالی، یاد آور شد: فیلم‌های برگزیده با فرمت ( MP4) ( H.d) و یا با کیفیت Full HD پذیرفته می‌شود.

او با بیان این که تمامی آثار پذیرفته شده در جشنواره ‌های ادواری فیلم رشد (استانی و خارج از کشور) شرکت داده خواهند شد، ابراز داشت: ثبت نام فراخوان به معنی موافقت با حضور فیلم در تمام مراحل جشنواره اعم از جشنواره اصلی یا مرور جشنواره استانی فیلم رشد می‌باشد.

سرپرست معاونت پژوهش،برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به حذف فیلم های فاقد کیقیت استاندارد از جشنواره خاطر نشان کرد: ارسال نسخه اصلی فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه همراه با زیرنویس انگلیسی توسط صاحب اثر به دبیرخانه الزامی است.

او با بیان این مطلب که در صورت پذیرش فیلم در بخش مسابقه، امکان خروج از برنامه جشنواره برای فیلم‌سازان، میسر نمی ‌باشد، اضافه کرد: تمامی فیلم‌های راه‌ یافته به بخش مسابقه به تعداد مراکز نمایش در تهران و در صورت انتخاب در بخش مرور استانی با توجه به نیاز تکثیر و نمایش داده خواهند شد

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، دریافت فرم فراخوان جشنواره را فقط بصورت الکترونیکی امکان‌پذیر دانست و ادامه داد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید به سایت جشنواره مراجعه و فرم فراخوان اینترنتی را تکمیل نموده و کد رهگیری دریافت، و آن را همراه فیلم خود به دبیرخانه جشنواره تحویل یا ارسال نمایند.

او با بیان این که فیلم‌هایی که کارگردان آن فرهنگی باشند،در گروه فرهنگیان فیلم‌ساز مورد بررسی و داوری قرار خواهندگرفت، تأکید کرد: ارائه گواهی از اداره آموزش و پرورش مربوطه و کپی حکم کارگزینی برای فیلم‌سازان فرهنگی الزامی می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عنوان کرد: آثار دانش‌آموزان فیلم‌ساز نیز به شکل آزاد پذیرفته می‌شود و فیلم‌های دانش‌آموزانی که به صورت آزاد ثبت ‌نام نموده‌اند، در صورت دارا بودن شرایط لازم، پذیرفته خواهندشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار