باید به اربعین فارغ از تشکیلات اداری نگاه شود

بیرجند(پانا) ـ نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی استان به ریاست مهندس میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۹۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
باید به اربعین فارغ از تشکیلات اداری نگاه شود

معاون هماهنگی امور عمرانی، در نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی استان گفت: دستگاه‌های اجرایی علاوه بر مسائل مالی لازم است که در تامین برخی تجهیزات و زیرساخت‌های اربعین حسینی همکاری کنند.


سید کمال‌الدین میرجعفریان پیگیری دستگاه‌های اجرایی قبل از اینکه زائران آماده حضور در کشور عراق باشند را الزامی دانست و اظهار داشت: با تعریف برنامه مدون می توان صفر تا ۱۰۰ برنامه ها و نیازمندی ها را پیش‌بینی کرد.


اوگفت: برای همین منظور سایت پلانی طی ۴۸ ساعت آینده تکمیل شود تا نیازمندی‌ها را بتوان در قالب آن بیان کرد و پس از نیازسنجی واقعی، دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند در هر زمینه‌ای مساعدت خود را اعلام کنند.


میرجعفریان با تاکید بر طبقه‌بندی نیازها، زمان شروع مراحل اجرایی تامین زیرساخت‌های لازم را هفته آینده اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی لازم برای مدیریت حرکت زایران نیز باید انجام گیرد.


او ادامه داد: زیرساخت‌هایی در گذشته برای فصل سرما در مسیر پیاده‌روی اربعین تامین شده که نیاز است امسال متناسب با شرایط گرما زیرساخت‌های جدید ایجاد شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بعضی از نیازمندی ها لازم نیست روی ساخت و ساز ثابت برنامه‌ریزی شود چون ممکن است بعدها مسایل اجتماعی به دنبال داشته باشد لذا اگر بنایی هم قرار است ساخته شود دیوارهای جداکننده پیش بینی کنید که بتوان آنها را جمع کرد و محیط بسته نباشد.


او با ابراز امیدواری از اینکه امسال خراسان جنوبی میزبانی خوبی از زائران اربعین داشته باشد افزود: اربعین یک موضوع ملی و مذهبی است و باید فارغ از تشکیلات اداری به آن نگاه شود که تلاش بیشتر مدیران را می‌طلبد.


میرجعفریان گفت: تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود و باید دید مدیران استان تا چه حد در سطح کلان کشور می‌توانند پیگیری کنند.

او یادآور شد: مردم خراسان جنوبی در سطح کشور سبقه مذهبی دارند و انتظار است رسانه‌ها نیز در پای کار آوردن همه بخش‌ها برای برگزاری این همایش بزرگ همکاری کنند تا تکلیف ملی و مذهبی خود را در این زمینه ادا کنیم.

در این نشست مقرر شد پیگیری ساخت سرویس بهداشتی در مسیر کربلا، نجف و کاظمین توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه ریزی شود.

همچنین نظام مهندسی موظف شد سقف کمک مالی برای مشارکت مردمی و تامین زیرساخت‌ها را زودتر اعلام کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی برای تامین زیرساخت دسترسی به اینترنت زائران، اداره کل ارتباطات و زیرساخت را موظف به پیگیری کرد اما چون نماینده دستگاه مربوط نتوانست قول قطعی در جلسه دهد قرار شد این پیگیری از سوی استانداری با وزارت ارتباطات انجام شود.

تامین تانکر آب از سوی اداره کل نوسازی مدارس و آموزش فنی و حرفه ای، تامین نیروی انسانی برای اجرای تاسیسات، تجهیزات و مصالح از سوی سازمان صنعت، معدن و تحارت، تامین آب، سرویس بهداشتی حمام و سایت آبخوری و تجهیزات لوله و اتصالات توسط شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه ای از دیگر مصوبات این جلسه بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار