نرخ سرویس‌های مدارس قم ۱۸ درصد افزایش یافت

قم (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم از افزایش ۱۸ درصدی نرخ سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نرخ سرویس‌های مدارس قم ۱۸ درصد افزایش یافت

روح‌الله امراللهی در یکصد و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به نرخ‌گذاری سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: این نرخ‌گذاری در کارگروه ماده ۱۸ مورد بررسی قرار گرفت که پیشنهاد تاکسیرانی افزایش ۲۵ درصدی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته افزایش ده‌ درصدی نرخ سرویس‌های مدارس مورد انتقاد همگان قرار گرفت، ابراز کرد: در کمیته ماده ۱۸ بعد از بررسی‌های مختلف افزایش ۱۸ درصدی مورد تصویب قرار گرفت که در کمیسیون حمل‌ونقل نیز این افزایش تصویب شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه شاخص‌های مختلفی برای سرویس‌های مدارس در نظر گرفته‌شده است، نوع سواری شامل پیکان، پراید، ون، سمند و پژو و همچنین پنجشنبه تعطیل یا پنجشنبه دایر در کنار سه یا چهار دانش‌آموزی در این نرخ‌گذاری‌ها تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اعتراض والدین در سال‌های گذشته به افزایش قیمت‌های سرویس‌های مدارس، یادآور شد: متأسفانه شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌ها در کنار اصطکاک خودرو افزایش نرخ‌ها را حتی بیشتر از ۲۰ درصد توجیه می‌کند که نهایتاً این ۱۸ درصد مورد توافق شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به سرویس‌دهی به بیش از ۱۹ هزار دانش‌آموز در سال گذشته، اضافه کرد: ۱۹۸ مدرسه که شامل ۱۱۷ مدرسه دخترانه بوده در سال گذشته از خدمات سرویس مدارس استفاده کرده‌اند.

مرتضی عزتی با بیان اینکه اگر سایت نوسازی تاکسی‌ها بسته نمی‌شد اکثر تاکسی‌ها تاکنون نوسازی شده بود، اظهار داشت: بیش از ۴۹۰۰ سرویس به مدارس استان در سال گذشته خدمت‌رسانی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار