بینش تشریح کرد:

غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، ضمن تبیین راهبردها و سیاست‏‌های کانون، برنامه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان‎شرقی را در فصل تابستان برای غنی‌سازی اوقات و فراغت کودکان و نوجوانان تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۲۹۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان شرقی، علی بینش، با اشاره راهبردها و اهداف کلان کانون و سیاست‏‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه، تاکید کرد: کانون به عنوان متولی و مسئول فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان از تمامی ظرفیت‌ها، برای انجام شایسته مسئولیت خطیر خود استفاده می‌‏کند.

وی پرورش انسان‌‏های خردمند، خردورز، خلاق، مستعد و نیز کشف و معرفی استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی از بین کودکان و نوجوانان را ثمره فعالیت‌ها و تلاش‌های کانون، عنوان کرد.

مدیر کل کانون استان، با بیان اینکه اوقات فراغت در صورتی که با برنامه‌‏ریزی و هدف‌گذاری مناسب همراه باشد، یک فرصت مهم برای کاهش آسیب‌‏های اجتماعی است، تاکید کرد: مراکز کانون استان در کنار فعالیت‌های جاری خود، از ابتدای سال جاری، بیش از ۳۰۰ کارگاه ویژه هنری و ادبی و فرهنگی برگزار کرده است.

بینش، برگزاری انجمن‌های هنری و ادبی در سطح استان را گامی بسیار مهم در زمینه کشف استعداد نوجوانان در زمینه هنر و ادبیات عنوان و در عین حال افزود: تشکیل این انجمن‏‌ها در راستای نگاه تخصصی کانون به این فعالیت‏‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‏خوانی آن را مرکز و قلب فعالیت‏‌های کانون دانست و تاکید کرد: ماهیت فعالیت‏‌های کانون با کتاب و کتاب‏خوانی تنیده شده است و در این راستا، کانون یک نهاد بسیار اثرگذار در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی است.

مدیر کل کانون استان، با تشریح اقدامات انجام شده در عرصه فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی، تخصصی بودن فعالیت‏‌های کانون و اجرای فعالیت‌‏های فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان خلاق و توانمند در مراکز فرهنگی و هنری را، از ویژگی‌های برجسته این نهاد فرهنگی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار