عدم وجود مرکز درمانی مستقل برای بیماران هموفیلی در آذربایجان شرقی

شناسایی ۶۰۰ بیمار هموفیلی در استان

تبریز (پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی به همراه اعضای هیات نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان، از دفتر نمایندگی کانون هموفیلی ایران در تبریز بازدید و در جریان روند فعالیت‌ها و مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۲۹۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
عدم وجود مرکز درمانی مستقل برای بیماران هموفیلی در آذربایجان شرقی

بدر شکوهی در بازدید از دفتر نمایندگی کانون هموفیلی ایران در تبریز با اشاره به آمار 600 بیمار هموفیلی در استان، گفت: دفتر امور اجتماعی استانداری با همکاری سازمان‌های مرتبط، پیگیری‌های لازم برای حل مسائل و مشکلات این بیماران را انجام می‌دهد.

وی، با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در پرداخت هزینه بیماران هموفیلی، گفت: با وجود اینکه دولت یارانه‌های خاصی برای دارو و درمان این بیماران اختصاص می‌دهد، اما عملکرد بیمه‌ها و برخی بیمارستان‌ها موجب نارضایتی آنها شده است.

شکوهی، عدم وجود مرکز درمانی مستقل برای بیماران هموفیلی را از مشکلات این بیماران در استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر در سه بیمارستان کودکان تبریز، شهید قاضی و امام رضا(ع) به بیماران هموفیلی خدمات ارائه می‌شود و این تعدد مراکز، موجب نابسامانی شده است که امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این معضل را برطرف کنیم.

وی همچنین خواهان کمک خیران به پروژه ساخت مجتمع درمانی و رفاهی کانون هموفیلی در شهرک خاوران تبریز شد و گفت: پیشگیری و آزمایش‌های قبل از ازدواج، سیاست اصلی دولت در راستای جلوگیری از تولد فرزندان مبتلا به این بیماری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار