مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آذربایجان‌غربی نیازمند ۸ هزار کلاس درس است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان نیازمند هشت هزار کلاس درس تا پایان برنامه ششم توسعه است.

کد مطلب: ۹۲۹۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی نیازمند ۸ هزار کلاس درس است

ابراهیم محمدی در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای مهر امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود، گفت: علی رغم وجود مشکلات سخت افزاری در این بخش و نیازهای موجود ، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی در استان که از بهمن ماه پارسال آغاز شده تا آخر تیرماه به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور نقل و انتقال درون استانی در اسفند ماه 1397 انجام شد اظهار داشت: نقل و انتقال برون استانی نیز در اردیبهشت ماه تمام شد؛ موارد خاصی که وجود دارد نیز تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد.

محمدی اظهار داشت: پیش از اول مهر تمامی معلمان ما با توجه به اتمام فرایند سازماندهی نیروی انسانی ابلاغ مهر 98 را از ادارات دریافت و محل خدمتشان مشخص شده است.

وی اضافه کرد: فرآیند انتصاب مدیران نیز امسال بر اساس دستورالعمل مربوطه اجرا و پس از پایان مراحل آن مدیران جدید مشغول کار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۶ هزار ساعت تدریس توسط نیروهای حق التدریسی آزاد در استان انجام می شود، گفت: بیش از ۲ هزار نفر نیروی حق التدریسی در این زمینه فعال است.

محمدی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این زمینه افزود: ۶۵ هزار ساعت نیز توسط شاغلان این نهاد و ۶ هزار ساعت در قالب طرح معلم تمام وقت تدریس شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال براساس پیگیری های انجام یافته یکهزار و ۹۱۰ نفر به استخدام آموزش و پرورش استان در می‌آیند.

وی افزود: یکهزار و ۲۴۱ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۶۶۹ نفر از طریق آزمون و بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: علی رغم اتمام سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی بخشی از کمبود نیروی انسانی توسط نیروهای حق التدریس و همکاران رسمی و با اجرای طرح معلم تمام وقت تامین شده‌است.

وی با تاکید بر تسریع در روند تغییر کاربری فضاهای مازاد آموزشی به تجاری و بهینه سازی آنان در درآمدزایی اشاره و بیان کرد: بخشی از نیازهای این نهاد توسط درآمد ناشی از این فضاها تامین می‌شود و کمک های مطلوبی به رفع مشکلات می‌کند.

محمدی گفت: هم اکنون در ۱۲ شهرستان بیش از ۶۳ هزار متر مربع فضای مازاد شامل این موضوع هستند و بیشترین فضا در ارومیه و در ناحیه ۲ قرار دارد.

وی درباره گازکشی به اردوگاه معلم توسط شرکت گاز گفت: براساس پیگیری‌ها و همکاری‌های انجام شده اردوگاه گازکشی شد و جای تشکر از شرکت گاز است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: این پروژه اقدامی ماندگار است که باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

وی گفت: آسفالت معبر ورودی اردوگاه نیز به متراژ ۱۵۰ متر مربع تا جاده اصلی توسط شهرداری به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

محمدی اظهار داشت: در زمینه جمع آوری دکل‌های مخابراتی نیز از مدارس استان و به ویژه از سه مدرسه در ارومیه، خوی و پلدشت علی رغم تذکرات به مخابرات استان و جلسات و گفت وگو های انجام شده نهاد مربوطه همکاری نمی‌کند و خواهان حل و رفع موضوع توسط استانداری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار