حضور زائر اولی ها درس و برکت برای مشهدی ها

به گفته عباسی مربی حلقه معرفت دانش آموزان زیارت اولی استان چهارمحال و بختیاری حضور زائر اولی ها با حس و حال خاصشان باعث وجود برکت برای مشهدی ها می شود و آنها باید از این موضوع درس بگیرند

کد مطلب: ۹۲۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور زائر اولی ها درس و برکت برای مشهدی ها

وجیهه قادری مربی یکی از حلقه ها در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: بنده کارشناسی ارشد کلام دارم و توفیق پیدا کرده ام که در این محفل به عنوان مربی حلقه حضور پیدا کنم.

قادری گفت: من از همان لحظه اولی که این دانش آموزان را ملاقات کردم بهشان گفتم که حالت ملکوتی آنها اینقدر قشنگ بود که باعث شد من حس بسیار عجیبی را تجربه کنم و از آنها خواهش کردم من را از دعای خیرشان محروم نسازند.

وی افزود: آخر این حلقه بعضی از این دانش آموزان میامدند و می‌گفتند در بعضی از مسائل اسلامی مشکل داشتند که بعد از رفتن به حرم مطهر و حس و حال خاصی که پیدا کرده بودند بعضی از آنها رفع شده بودند.

او گفت: من به بچه ها اعلام کردم که باید ضعف هایشان را بسیار بزرگ کنند تا بتوانند آنها را برطرف سازند و از معدن فیضی که برای زیارتش آمدند بار معنوی بزرگی را برای زندگی آینده شان بگیرند.

قادری گفت: از توصیه هایی که من به بچه ها گوشزد کردم میتوان به توفیق الهی، استمرار ارتباط با امام زمان و امام رضا و توفیق وجود برکت در عمر و زندگی شان اشاره کرد.

وی افزود: بنده باتوجه به رشته تحصلی خود به سوالاتی از جمله دلیل خواندن نماز به زبان فارسی، موازین خاص، چرا حجاب، فلسفه بلاها، آدم و حوا، تغییرات در نسل های مختلف بشر و فسیل های پیدا شده پاسخ دادم.

قادری گفت: من امیدوارم در خیل امواج بچه های زیارت اولی انشاالله زمینه های ظهور امام زمان آماده و فراهم شود.

پس از آن حمیده عباسی مربی حلقه معرفت استان چهارمحال بختیاری گفت: خدا را شاکرم که چندین سال است توفیق حضور در جمع دانش آموزان زیارت اولی استان های مختلف را دارم. یعنی به این باور رسیده ام که امام رضا فضا را مهیا می کند تا من بتوانم در خدمت زائران و دانش آموزان زیارت اولی باشم.

وی افزود: بنده در قالب های مختلف به این دانش آموزان خدمت رسانی میکنم یا در مدارس امام رضا در خدمتشان هستیم یا در فضاهایی مثل این اردو در قالب حلقه معرفت برایشان صحبت میکنم.

مربی حلقه معرفت استان چهارمحال و بختیاری گفت: یک ویژگی مشترک در تمامی زائران اولی امام رضا وجود دارد که آن هم خلوص و پاکی فوق العاده ایست که در چشمانشان موج میزند و بی قراری خاصی که دارند است.

وی اظهار کرد: انگار اصلا باورشان نمی شود برای پابوس امام هشتم به مشهد آمده اند و من خودم همیواره در صحبت هایم به آنها تاکید میکنم که شما خاص بودید که انتخاب شدید چرا که انتخاب دانش آموزان برای حضور در این اردو بصورت رندومی نیست و قطعا امام رضا بخاطر وجود یک ویژگی خاص شما را تا اینجا کشانده است.

عباسی گفت: یکی دیگر از مواردی که همیشه به آنها گوشزد میکنم این است که اصلا باخود فکر نکنید که چون ما مشهدی هستیم و هر روز در کنار امام رضا هستیم با شما فرق داریم اصل و نهایت کار این است که در آن دنیا انشاالله از همجواران امام رضا خواهید بود.

وی ادامه داد: من خودم در جمع این دانش آموزان که قرار میگیرم سعی میکنم از نور وجود آنها بهره ببرم یعنی هیچگاه خود را در مقام مربی و گرداننده حلقه قرار نمی دهم چرا که خود این دانش آموزان شور وحال زیارت هستند و من از این افراد حس و حال میگیرم.

او افزود: حضور زائراولی ها برای ما مشهدی ها یک درس و نوعی برکت است.

عباسی گفت: حضور این زائران پاک امام رضا از هرمکانی که آمده باشند مخصوصا چون از راه های دوری می آیند حس و حال خاصی دارد که فکر میکنم این بهترین فرصت است که از حضورشان استفاده کنیم.

مربی حلقه معرفت استان چهارمحال و بختیاری گفت: مطلبی که من در این حلقه مطرح کردم مسئله آیت مداری بود؛ این بحث بحثی است که بسیار واضح است اما ما توجه زیادی به آن نداریم به همین خاطر مطلبی جدید است.

عباسی ادامه داد: آیت مداری یعنی اینکه ما باید از تمام اتفاقاتی که در اطرافمان رخ می دهد به عنوان یک نشانه بهره مند شده و درس بگیریم.

وی افزود: ما در این حلقه اسم گروه های بچه هارا با توجه به آیه صد و نود و یک سوره آل عمران انتخاب کردیم و آنها را اول الارباب و صاحبان خرد گذاشتیم. و با یکدیگر قول و قرار گذاشتیم که ویژگی های صاحبان خرد را روی خودمان کار کنیم.

عباسی گفت: از خدای بزرگ خواستارم که حالا که این توفیق را نصیبم کرد که در جمع این دانش آموزان باشم کمک کند تا انشاالله این اتفاق زیبا هر سال استمرار داشته باشد و آموزش و پرورش و هرجای دیگری که متصدی اجرای آن هستند بتوانند هر ساله به تعداد زائران بیفزایند تا تعداد بیشتری از افراد را به آرزوی دلشان برسانند.

نگار غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار