جشنواره نوجوان خوارزمی رویداد علمی ،پژوهشی و مهارتی حوزه دانش آموزی

معاون دفتر متوسطه اول وزارت گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی رویدادی علمی و پژوهشی است که دانش آموزان در آن استعدادهای خود را در زمینه های مختلف بروز می دهند

کد مطلب: ۹۲۹۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی رویداد علمی ،پژوهشی و مهارتی حوزه دانش آموزی

جعفری، معاون دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار پانا گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی یک رویداد علمی، پژوهشی و مهارتی در حوزه دانش آموزی است .
وی افزود: این جشنواره در واقع اهداف خاصی را دنبال میکند که یکی از مهمترین اهداف جشنواره کمک به اجرای برنامه های درسی است و یکی دیگر از مهم ترین اهداف این جشنواره کمک به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان است.
جعفری گفت: ما معتقد هستیم جشنواره نوجوان خوارزمی بستری را فراهم میکند که دانش آموزان بتوانند در زمینه هایی که برایشان فراهم شده است استعدادها، رغبت ها و علایق خود را بروز و ظهور داده و خود را محک بزنند.
معاون دفتر متوسطه اول وزارت گفت: ما امیدوار هستیم بعد از شناسایی استعدادها موضوع فراهم کردن و پرورش و شکوفایی آنها و مهم تر از همه هدایت تحصیلی را نیز به صورت منظم و منسجم دنبال کنند.
وی افزود: خوشبختانه این رویداد علمی باتوجه به اینکه دانش آموزان در شرکت در آن آزاد هستند با یک استقبال خیلی خوبی مواجه شده است.
او اعلام کرد: ما امسال حدود دو میلیون و صد و چهار هزار دانش آموز شرکت کننده داشته ایم که از این تعداد سیصد و پنجاه و دو نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند که مرحله کشوری این مسابقات در مرداد ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
جعفری گفت: یکی از مهم ترین وظایف معلمان و مدیران و حتی کارشناسان موضوع شناسایی استعدادهای بچه هاست.
معاون دفتر متوسطه دوره اول وزرات گفت: ما در خصوص تبیین و توجیه این جشنواره هنوز راه طولانی در پیش داریم اما در حد توان درسطوح مختلف موضوع توجیه جشنواره، اهداف جشنواره و کارکردهای آن برای عوامل استانی و منطقه ای مدرسه ای در دستور کار است اما همانطور که عرض کردم ما برای اینکه نیروهای انسانی در این زمینه مهیا باشند هنوز راه درازی در پی داریم.
جعفری افزود: ضمن اینکه ما نباید از این نکته هم غفلت کنیم که جشنواره یگانه راه و تنها راه شناسایی استعدادها نیست بلکه همین برنامه های درسی متنوعی که ما در مدارس داریم به نوعی حوزه های استعدادی دانش آموزان را نشانه گرفته است و بچه هاهم به هرحال باید تمام محتوای درسی را آموزش ببینند اما ضمن همین آموزش ها نشان خواهند داد که در چه زمینه هایی استعداد بیشتری دارند.
او گفت: یقینا معلمین ما در زمینه آموزش کتب درسی که جلوه ای از برنامه های درسی است آموزش هایی را دیده اند اما موضوع جشنواره کمی متفاوت تر است.
وی در نهایت گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی حلقه برنامه درسی را کامل میکند و مهمترین موضوع برای اینکه این جشنواره مخاطبین بیشتری را داشته باشد این هست که ما بتوانیم موضوعات مختلف را در این برنامه بگنجانیم چرا که ما الان محدود به شش محور هستیم که خب ممکن است دانش آموزان در عرصه های دیگر استعداد داشته باشند و تمایل به شرکت در حوزه های دیگر را داشته باشند. در نتیجه تنوع دادن به این حوزه ها ومحورها می تواند در ایجاد رغبت و انگیزه در دانش آموزان موثرتر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار