خبرگزاری پانا می تواند به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان کمک کند

شیراز(پانا) –مسئول خبرگزاری پانا در استان فارس این خبرگزاری را با توجه به اهداف خود و مهارت‌های خبرنگاری، یاریگر اجرایی شدن سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی شدن دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۹۲۹۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا می تواند به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان کمک کند

سیده مریم ترابی در حاشیه برگزاری نخستین اردوی آموزشی دانش‌آموزان و مربیان علاقمند به خبرنگاری در سطح استان فارس، با بیان اینکه خبرگزاری پانا رشد اجتماعی دانش‌آموزان را دنبال می‌کند گفت: بزرگ‌ترین رسالتی که سازمان دانش‌آموزی برعهده دارد تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است و خبرگزاری پانا بخشی از این رسالت را میسر می‌سازد.

وی تاکید کرد: خبرگزاری پانا به عنوان بازوی توانمند سازمان دانش‌آموزی و با توجه به مهارت‌هایی که به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد، افرادی را با سواد رسانه‌ای بالا و دارای تفکر خلاق و پرسشگر تربیت می‌نماید.

او ادامه داد: پانا فرصتی است که در اختیار دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار دارد و میتواند به عنوان یک رسانه توانمند و قدرتمند در راستای بازتاب اخبار و فعالیت‌های سازمان دانش آموزی و آموزش و پروش در کشور عمل نماید.

اوبا اشاره به اینکه در طول سال تحصیلی کارگاههای متعدد خبرنگاری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود گفت: این اردو در دو بخش آقایان و بانوان ویژه ۲۱ منطقه از ۵۹ منطقه آموزشی برگزار می‌شود.

او در خصوص انتخاب مناطق و افراد شرکت کننده در این اردو گفت: در این اردو سعی شده از مناطق دارای ظرفیت و پتاسیل خبری که باوجود داشتن دانش‌آموزان علاقمند فعالیت خبری نداشتند دعوت شود.

ترابی با اشاره به اینکه خوب فکر کردن ،خوب شنیدن،خوب صحبت کردن و تفکر خلاق و پرسشگر از جمله مهارت‌هایی است که خبرگزاری پانا دانش آموزان را به سمت آنها سوق می دهد گفت:مربیان فرهنگی نیز امکان استفاده از این فرصت را دارند تا با استفاده از فضای این خبرگزاری به مطالبهگری و معرفی توانمندی‌ها ک ظرفیت‌های خود بپردازند.

مسئول خبرگزاری پانای فارس با اشاره به فعالیت 16 ساله‌ی خبرگزاری پانا وتربیت 2هزار خبرنگار در سرتاسر استان فارس گفت:فعالیت، همکاری، شناخت و تداوم همکاری با پانا باعث بازتاب، شناخت و تحقق هرچه بیشتر فعالیت ها و اهداف آموزش و پرورش می‌شود.

ترابی افزود: سازمان‌های دانش‌آموزی مناطق می‌توانند با بسترسازی مناسب برای آموزش دانش‌آموزان، جذب و تزریق انرژی و انگیزه به دانش‌آموزان و هدایت آنان به سمت خبرگزاری پانا ، از ظرفیت‌های پنهان و آشکار این رسانه بهره ببرند و در تربیت نسلی دارای تفکر و سواد رسانه‌ای بکوشند.

وی در خصوص قدرت رسانه ها، تصریح کرد: مسئولین مناطق استان فارس باید بدانند که قدرت رسانه، قدرتی مافوق قدرت ها در جهت اطلاع رسانی و معرفی توانمندی های و ظرفیت‌های موجود است که می تواند فعالیت های سازمان و آموزش و پرکرش را رنگ و بویی جدید ببخشد.


ترابی با اشاره به فعالیت خبرگزاری پانا در راستای جذب و آموزش خبرنگاران پانا خاطرنشان کرد: هر ساله خبرگزاری پانا در شروع سال تحصیلی فرایند جذب دانش آموزان و مربیان علاقه‌مند را آغاز می کند. علاقه مندان می توانند از این طریق خود را به جامعه معرفی کنند و به بازگویی مشکلات جامعه بپردازند.
این خبرگزاری در استان فارس نیاز بیشتری به همکاری و توجه سازمان‌های دانش آموزی مناطق این استان دارد تا این فرصت به صورت برابر در اختیار تمام علاقمندان قرار گیرد.

نخستین اردوی آموزشی خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان و مربیان علاقمند به پانا همزمان با اردوی استانی پسران پیشتاز از جمعه ۲۱ تیرماه آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

شرکت‌کنندگان در این اردو با اصول و فنون خبرنویسی و خبرنگاری و عکاسی خبری آشنا می‌شوند.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار