مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

استفاده از مشارکت و ظرفیت اولیا و دانش آموزان در اجرای پروژه مهر را تاکید کرد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزبا بیان اینکه برای پروژه مهرخواستار تشکیل جلسات مستمر درون سازمانی و برون سازمانی شد، تا از همه ظرفیت ها برای بازگشایی شایسته مدارس استفاده شود و در این زمینه مشارکت و ظرفیت اولیا و دانش آموزان در اجرای پروژه مهر حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۹۲۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از مشارکت و ظرفیت اولیا و دانش آموزان در اجرای پروژه مهر را تاکید کرد

سالار قاسمی،مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در دهمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گفت:«ادارات آموزش و پرورش مناطق،پیش بینی دقیقی از کمبودهای نیروی انسانی برای سال تحصیلی داشته باشند و آن را به استان اعلام کنند تا پیگیری های لازم برای جبران آن صورت بگیرد.»
وی ابراز داشت:«برای پروژه مهر جلسات مستمر درون سازمانی و برون سازمانی تشکیل شود تا از همه ظرفیت ها برای بازگشایی شایسته مدارس بهره برد.»
قاسمی ادامه داد:«باید از مشارکت اولیا و دانش آموزان نیز در انجام پروژه مهر استفاده کرد هرچند با توجه به تعطیلی مدارس شاید کار راحتی نباشد اما بسیار ارزشمند است و مدیر مدرسه ای موفق است که بتواند این کار را انجام دهد.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد:«تعدادی از پروژه های آموزشی باید برای اول مهر آماده بهره برداری باشند بنابراین لازم است روزشماری برای پروژه ها تعریف و هر روز گزارشی از روند پیشرفت آن ها ارائه شود تا بتوان فضاهای آموزشی را به موقع از اداره کل نوسازی مدارس تحویل گرفت.»
سالار قاسمی خطاب به مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق 8 گانه استان گفت:«مجمع خیرین مدرسه ساز در سطح استان فعالیت خوبی دارد و باید این مجمع را در سطح نواحی و مناق هم فعال تر کرد، نباید منتظر بمانیم تا یک خیر پیدا بشود، خود ما باید به دنبال خیرین برویم و آن ها را پای کار بیاوریم.»
قاسمی خاطرنشان ساخت:«دربحث نقل و انتقالات همکاران فرهنگی در داخل استان رویکرد کلی ما کمک به همکاران است و در صورتی که جا به جایی از منطقه ای به منطقه دیگر باعث نشود که خط قرمز ما مبنی بر خالی نبودن کلاس رعایت شود مخالفتی با آن نداریم و معتقد هستم حفظ رضایت معلمان و مهیا کردن شرایط خدمتی مناسب برای آن ها کمک زیادی به کیفیت بخشی در آموزش و پرورس خواهد کرد.»
وی یادآور شد:«هر کدام از معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان در یک منطقه معین موضوع پروژه مهررا بررسی می کنند و با حضور مستمر خود وضعیت مناطق را رصد و کمبودها و مشکلات را پیگیری خواهند کرد.»

اگرالزامات سند تحول بنیادین رعایت شود آموزش و پرورش کشور متحول خواهد شد.


دبیر شورای آموزش و پرورش استان به لزوم افزایش پوشش پیش دبستانی های استان پرداخت و گفت:«باتوجه به حضور قومیت های مختلف با فرهنگ و زبان متفاوت در استان، ضرورت دارد تا میزان پوشش پیش دبستانی استان افزایش پیدا کند، زیرا اگر این اتفاق نیفتد معلم کلاس اول و دوم ابتدایی زحمت زیادی را متحمل خواهد شد.»
وی بیان کرد:«در رابطه با بخشنامه هایی که از استان به مناطق و مدارس ارسال می شود باید از کمیت آن ها کاست و رویکرد کیفی را به جای آن حاکم کرد.»
وی اظهار داشت:«مهم ترین سند بالادستی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، همه اقدامات آموزش و پرورش بر مبنای آن است و چیزی به نام سند 2030 نداریم. واقعا اگر الزامات سند تحول بنیادین رعایت شود آموزش و پرورش کشور متحول خواهد شد.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود:«رویکرد مدرسه محوری از اقدامات خوبی است که وارد مرحله اجرا شده است و مدیران باید با اعتقاد به دنبال اجرایی شدن آن باشند تا بتوانیم به اهدافی که نظام مدرسه محوری دارد دست پیدا کنیم.»
قاسمی به افزایش پوشش دانش آموزان مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود:«مدارس غیردولتی باید کاملا حمایت شوند، مدارس غیردولتی به آموزش و پرورش کمک زیادی می کنند، بعضا می گویند برخی از این مدارس نگاه اقتصادی دارند، در حالی که اینطور نیست اگر موسسین سرمایه خود را در بانک ها سپرده گذاری کنند درآمد بیش تری خواهند داشت.»
وی ادامه داد:«شاید یک مدرسه ای هم تخلف کند با آن هم باید برخورد شود و اصلا برخورد با مدارس متخلف سایر مدارس غیردولتی را تقویت می کند، وقتی برخورد قاطع انجام نمی دهیم آن مدرسه متخلف کار خود را با قوت انجام می دهد و آن وقت همه مدارس متهم به چنین مواردی می شوند و برخی افراد ار این فرصت برای زیرسوال بردن همه مدارس غیردولتی استفاده می کنند.»
مدیرکل آموزش و پرورش ضمن تقدیر و دفاع از عملکرد اکثر مدیران مدارس که با وجود کمبودها به خوبی کار می کنند در رابطه با معدود مدیرانی که عملکرد خوبی ندارند تصریح کرد:«در رابطه با مدیری که عملکرد ضعیفی دارد هیچ گونه ملاحظه ای نخواهیم داشت، مدیران و معلمان مدارس شاه کلید و شاه بیت نظام تعلیم و تربیت هستند و اگر مدیری در سطح و تراز آموزش و پرورش نیست باید جا به جا شود و من از این موضوع حمایت می کنم.»
قاسمی پیگیری مداوم را عامل از بین بردن کمبودها دانست و اضافه کرد:«8 میلیارد تومان که متعلق به آموزش و پرورش استان در خزانه کشور بود و کسی امید نداشت در این شرایط سخت اقتصادی به استان بازگردد که با پیگیری های زیاد مسئولین کشوری موفق شدیم آن را جذب کنیم.»
وی افزود:«بنا داشتیم این مبلغ را صرف ساخت یک مرکز رفاهی در زمینی مناسب کنیم که اگر این کار صورت می گرفت پروژه ای کم نظیر در آموزش و پرورش کشور می شد که بنا به دلایلی اجازه این کار را به آموزش و پرورش ندادند. نزدیک به 3 میلیارد تومان آن را برای توسعه درمانگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم و نزدیک به چهار میلیارد تومان از آن را هم به ادارات آموزش و پرورش نواحی تخصیص دادیم که انتظار داریم مدیران مناطق در ازای دریافت این مبلغ دو تا سه برابر آن را به اداره کل آموزش و پرورش برای انجام کار و پروژه تحویل بدهند.»
قاسمی تاکید کرد:«توفیقات آموزش و پرورش را نباید به نام یک مدیر دانست، همه موفقیت های دستگاه تعلیم و تربیت متعلق به مدیران مدارس و معلمان است، بدون آن که دیده شوند در مدارس ما اقدامات بزرگ و موثری را انجام می دهند.»
وی در پایان خطاب به مدیرانی که به تازگی منصوب شده اند گفت:«انتصاب شما با مدیرکل آموزش و پرورش است اما انتخاب شما باید توسط همکاران و مردم صورت بگیرد، مدیریت و رفتار شما به گونه ای باشد که مردم به عنوان یک مدیر موفق شما را بپذیرند و این موضوع با اقتدار درونی و اعتماد بیرونی شکل خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار