خدمات‌رسانی ۱۸۸ واحد خودرویی در فاز نخست شهرک خودرو

قم (پانا)- مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از خدمات‌رسانی ۱۸۸ واحد خودرویی در فاز نخست شهرک خودرو خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
خدمات‌رسانی ۱۸۸ واحد خودرویی در فاز نخست شهرک خودرو

علیرضا مظفری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان میادین میوه و تره‌بار ساماندهی مشاغل شهری است، اظهار کرد: محیط های زیست شهری فعلی درگیر بسیاری از مشکلات هستند که خوشایند مردم و شهروندان نیست؛ فضای شهر باید فضای آرامش برای زندگی باشد و تداخل زندگی شهری با خدمات تجاری مشکلاتی ایجاد کرده و مردم دچار مسائلی شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم با بیان اینکه صنوف مزاحم برای آرامش مردم مزاحم هستند نه اینکه ذاتا مزاحم باشند، تصریح کرد: باید به حداقل فضاهای تجاری در شهرها بسنده می‌شد تا تنها نیازهای اصلی مردم در این فضاها رفع شود و صنوف مزاحم خارج از محیط شهری خدمات را ارائه کنند تا هم محیطی تفرجگاهی باشد و هم خدمات لازم به مردم ارائه شود.

مظفری با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان ایجاد شهرک‌های تخصصی در محدوده شهر است، افزود: در همین راستا در نخستین گام زمینی به مساحت ۳۳ هکتار برای احداث شهرک خودرو در شمال میدان شهید رجایی در جاده قدیم قم تهران در نظر گرفته شد که هزینه زیادی برای تملک نداشت و راه‌های دسترسی مطلوبی داشت.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کارهای اقتصادی به مردم یکی از الگوهای موفق مشارکت بخش خصوصی بحث احداث شهرک خودرویی است، گفت: با قراردادی که در شورای اسلامی شهر قم تایید شد ۶۷ درصد سهم سرمایه‌گذار و ۳۳ درصد سهم شهرداری در قالب احداث هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم اظهار کرد: این شهرک شامل مجموعه‌هایی چون نمایشگاه‌ها، نمایندگی‌ها، خدمات خودرویی و غیره است؛ فاز نخست این شهرک شب میلاد امام رضا(ع) افتتاح شد و به مرور باقی بخش‌های این شهرک نیز افتتاح خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: در فاز نخست ۱۸۸ واحد تکمیل شده و آغاز به کار کرده است، ۱۰۰ واحد در دست نازک‌کاری است و امیدواریم به زودی آماده بهره‌برداری شود و واحدهای اداری نیز برای اصناف در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر پیش‌بینی فضاهای خدماتی، رستوران، بانک و غیره در این شهرک، خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای صنفی موجود شهر بسیار بیش از تعدادی هست که فعلا در شهرک خودرو در حال ساخت است و تلاش داریم به مرور فضاهای دیگری در شهر را به این امر اختصاص دهیم تا توزیع خدمات به درستی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار