استاندار گلستان:

رونق مدارس در جامعه، توسعه پایدار کشور را به دنبال خواهد داشت

استاندار گلستان گفت: رونق مدارس در جامعه ،توسعه پایدار کشور را به دنبال خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۲۹۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رونق مدارس در جامعه، توسعه پایدار کشور را به دنبال خواهد داشت

گرگان(پانا)-سومین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و دیگر مسئولین استانی در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

هادی حق‌شناس در این جلسه گفت: ۴۰ درصد مدارس استان گلستان نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد و این مدارس باید قبل از تخریب در اثر بلایای طبیعی، در دستور کار مقاوم سازی یا بازسازی قرار گیرد.

استاندار گلستان با اشاره به شعار سال ۹۸ که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید» مزین شده است، گفت: شاید برای بعضی از افراد جامعه هنوز مفهوم رونق تولید درک نشده است و منظور از «رونق تولید» تنها افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی از قبیل تولیدات خودرو و محصولات کشاورزی نیست بلکه اصلی‌ترین رونق، رونق علم و دانش و مدارس است و اینگونه رونق هاست که سبب رونق جامعه شده و منجر به توسعه پایدار کشور می گردد.

حق‌شناس افزود: در صورت افزایشِ رونق آموزش و پرورش و آموزش عالی، اوضاع کلی جامعه به سوی بهبودی پیش خواهد رفت و این رونق و بهبودی به سایر بخش‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سواد، تنها خواندن و نوشتن نیست اظهار کرد: امروز در کنار سواد خواندن و نوشتن، دانش‌آموزان باید مهارت های کاربردی و مفید را در مدارس کسب کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: معتقدم که ارزش ها در امکانات مادی خلاصه نمی‌شود و برج و باروها هم نماد فرهنگ نیست بلکه نماد فرهنگ، علم و دانش و تربیت صحیح آحاد یک جامعه است و این امر مهم، رسالت خطیر آموزش و پرورش می باشد.

حق شناس افزود: معتقدم که هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و از این رو راهکارهایی پیدا خواهیم کرد تا امسال نرخ سرانه ۴هزار تومانی دانش آموزان افزایش یابد و کمیسیون «ماده ۱۰۰» شهرداری ها یکی از این راهکارها است.

وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت خیرین باید دیگر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ با آموزش و پرورش در جبران کمبودهای فضای آموزشی همکاری‌های لازم را داشته باشند تا مشکلات این دستگاه کاهش پیدا کرده و رفع شود.

شایان ذکر است، امروز با حضور استاندار گلستان و دیگر مسئولین استانی، سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش گلستان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار