مدیر عملیات پزشکی حج۹۸:

مراجعه ۱۵۰۰ زائر به درمانگاه‌های ایران در مدینه

تهران (پانا) - مدیرعملیات پزشکی حج۹۸ ، از مراجعه نزدیک به ۱۵۰۰ زائر ایرانی به سه درمانگاه این ستاد در شهر پیامبر خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه ۱۵۰۰ زائر به درمانگاه‌های ایران در مدینه

به گزارش سایت حج و زیارت، محمودرضا فقیهی گفت: روزانه بطور میانگین حدود ۱۳۰ بیمار به این درمانگاهها مراجعه می کنند که عمده آنان از مشکلات عضلانی، کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی گله دارند.

وی بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی دانست.

فقیهی گفت: در مجموع، می توان گفت زائران مشکل خاصی از نظر بیماری تاکنون نداشته اند و روند ارایه خدمات درمانی به آنان به صورت روان و آرام در حال انجام است.

مدیر عملیات پزشکی حج ۹۸ نیز از ارایه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح خبر داد.

وی گفت: در سطح یک ، در تمامی هتلها، پزشکان عمومی برای خدمات رسانی به زائران مستقر هستند، در سطح ۲، درمانگاههای تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارایه می دهند و در سطح ۳، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستانهای سعودی به کمک بیماران ما خواهند آمد.

معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج وزیارت خاطرنشان کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، بر اساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستانهای این کشور دریافت خواهد شد.

فقیهی یادآور شد: پزشکان ایرانی عرب زبان به عنوان رابط هیات پزشکی حج ایران با بیمارستان های سعودی، فرایند خدمت رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، جای هیچگونه نگرانی در زمینه ارایه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی وجود ندارد. درمانگاههای ایران در مدینه در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه مستقر هستند. تاکنون از مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی حدود ۱۳ هزار نفر وارد مدینه شده اند و سایر زائران در روزهای آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی خواهد رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار