در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کشوری در زنجان ؛

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به عنوان خادم قرآن و مروج نماز تجلیل شد

زنجان (پانا) - در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان استان های سراسر کشور در دانشگاه زنجان ازنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به عنوان خادم قرآن و مروج نماز تجلیل شد

کد مطلب: ۹۲۹۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان به عنوان خادم قرآن و مروج نماز تجلیل شد

مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کشوری با حضور مسئولان استانی و وزارتی و همچنین عوامل اجرایی، مربیان، سرپرستان و دانش آموزان شرکت‌کننده در مسابقات، در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این مراسم، از آیت‌‌الله علی خاتمی به عنوان خادم قرآن و مروج نماز و به پاس زحمات وی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در استان بویژه در بین دانش آموزان تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در طول سال با ابتکار معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هر هفته در یکی از مدارس یا مساجد همجوار مدارس حضور می‌یابد و نماز ظهر و عصر را همراه با معلمان و دانش آموزان اقامه می‌کند.

آیت‌الله حاج شیخ علی خاتمی در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و تحت تربیت پدر دانشمندشان مرحوم آیت‌الله حاج شیخ بیوک خاتمی قرار گرفت و بعد از سپری کردن دوران دبیرستان عازم حوزه علمیه قم گردید و در مدرسه منتظریه (حقانی) تحت مدیریت شهید بهشتی و سپس شهید قدوسی مشغول تحصیل علوم حوزوی شد. او از همان آغاز تحت اشراف شهیدان بهشتی، قدوسی و مفتح، با روح مبارزه علیه ظلمِ و مکتب امام خمینی (ره) آشنا شد
ایشان در طی فعالیت و مبارزه خود علیه رژیم پهلوی در سال 1354 توسط ساواک دستگیر و در سال 1357 همزمان با اوج گیری انقلاب شکوهمند اسلامی، با باز شدن درهای زندان همراه سایر زندانیان سیاسی آزاد و به خیل عظیم انقلابیون پیوست و همواره با سخنرانی‌های آتشین در پیشاپیش مردم انقلابی در صفوف مقدم مبارزه قرار گرفت.
وی پس از پیروزی انقلاب از طرف دفتر امام خمینی (ره) به خطه آذربایجان قهرمان رفت و به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شکل گیری جهاد سازندگی آذربایجان شرقی در کنار جوانان انقلابی و پیرو خط امام قرار گرفت.
با شروع جنگ تحمیلی حدود چهار سال به عنوان مسئول پشتیبانی مهندسی جنگ استان آذربایجان شرقی نقش سازنده‌ای ایفا کرد و پس از بازگشایی دانشگاهها، در دانشگاه تبریز به تدریس پرداخت و پس از ارتحال حضرت امام (ره) به تهران منتقل شد و در وزارت جهاد سازندگی به عنوان مدیر کل آموزشی عقیدتی کارکنان به برنامه ریزی و اجرا پرداخت و همزمان با تدریس در دانشگاه شریف و علامه طباطبایی از تدریس در حوزه علمیه غافل نبود.
وی مدت 9 سال نیز به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور خدمت کرد و پس از ارتحال مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ثمری، بنا به درخواست مردم شهید پرور و مسئولین شهریار از طرف شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در خرداد ماه سال 1384 به امامت جمعه شهرستان شهریار منصوب و همزمان به احیا و باز سازی مجدد و ارتقای سطح علمی حوزه علمیه امام صادق (ع) شهریار پرداخت که هم اکنون در این حوزه بیش از یکصد و سی و پنج نفر تا پایه هفتم مشغول تحصیل‌اند.
همچنین احداث و ایجاد استاد سرای حوزه علمیه امام صادق (ع) در هفت طبقه، ایجاد طلاب سرا برای طلاب معیل و نیز تلاشهایی در ارتباط با ایجاد حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) و تهیه زمین جهت احداث این حوزه از دیگر فعالیتهای این عالم دینی است.
گفتنی است با تدبیر خاص حضرت آیت الله حاج شیخ علی خاتمی و تبعیت از رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، نماز جمعه با شکوه شهریار نماد وحدت در بین مردم شهریار شد و با همدلی مسئولین شهرستان، عملیات ساختمان بزرگ مصلای شهریار بعد از چهارده سال وقفه شروع شد و با تلاش و فعالیت شبانه روزی هیئت امناء، عملیات آن با وسعت دوازده هزار و ششصد متر مربع اجرا و اکنون مورد استفاده قرار دارد.
آیت‌الله خاتمی در بیست و پنجم بهمن ماه سال 90 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه زنجان و نماینده ولی معظم فقیه در استان زنجان منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار