شرایط ما از دوران جنگ سخت‌تر است، اما مطمئنم با مقاومت پیروز می‌شویم

بجنورد (پانا) -رئیس جمهور با بیان اینکه هر چه فشار خارجی بیشتر شود حضور مردم در صحنه هم بیشتر می‌شود، گفت: با اطلاع می‌گویم شرایط ما از دوران جنگ سخت‌تر است، اما مطمئنم مثل جنگ با مقاومت پیروز می‌شویم.

کد مطلب: ۹۲۹۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شرایط ما از دوران جنگ سخت‌تر است، اما مطمئنم با مقاومت پیروز می‌شویم

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی، با بیان اینکه تعداد کمی از فعالان اقتصادی در شرایط سخت کشور سوداگری و به ملت ظلم کردند، تأکید کرد: خدا را گواه می‌گیرم دولت با تمام قوا تلاش کرد؛ مردم و اکثر مسئولان همراهی، اما عده‌ای هم ما و ملت را دور زدند.

روحانی با قدردانی از حضور پرشور مردم استان خراسان شمالی که با هدف قدرت‌نمایی اسلام و نظام، از خدمتگزار و منتخب خود حمایت کردند، گفت: هر چه فشار خارجی‌ها بیشتر می‌شود، مردم ما بیشتر به صحنه می‌آیند و در حمایت از نظام و مسئولان خود سنگ تمام می‌گذارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به وحدت و همدلی موجود در بین مردم و مسئولان استان، گفت: وقتی می‌بینم همه مردم استان از شیعه و سنی و اقوام مختلف یکپارچه در کنار هم هستند، احساس لذت می‌کنم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ۲۳ تیرماه در تقویم ملی کشور به‌عنوان روز گفتگو و تعامل سازنده نام‌گذاری شده است، گفت:‌ در سال ۹۴ در چنین روزی، توانستیم در یک گفتگوی سخت و نفس‌گیر ۲ ساله با قدرت‌های بزرگ به توافق مهمی دست‌یابیم و این کار در تاریخ کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

رئیس‌جمهور بابیان اینکه در ۲ ماه اخیر، در موضوع قیمت ارز و تورم کمی تعادل ایجادشده است، گفت:‌ معنی آن این است که اگر تلاش کنیم، موفق می‌شویم و اگر با همه توان حرکت کنیم، تورم را به‌طور کامل کنترل خواهیم کرد.

روحانی بابیان روند کاهش نرخ تورم طی ماه‌های فروردین تا خردادماه امسال گفت: اگر این روند کاهش نرخ تورم با تلاش همگانی ادامه یابد، بی‌تردید موفق خواهیم شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اظهار داشت: در جلسه دیروز تصمیم گرفتیم امور بازرگانی را تا حدی متمرکز کنیم تا با نظارت بیشتر برای مصرف‌کننده‌ها گام‌های مثبتی برداشته شود.

روحانی با اشاره به افزایش برداشت از مخزن مشترک گاز با قطر، اظهار داشت: درگذشته و در اوایل دولت یازدهم کل برداشت گاز کشورمان از این مخزن مشترک کمتر از ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز بود و امروز بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب از این مخزن برداشت می‌کنیم و از قطر پیشی گرفته‌ایم و این خبری است که انسان از شنیدن آن احساس غرور و آرامش می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به استقبال گرم مردم و ابراز مهربانی و خونگرمی آنها نسبت به خادمین خود در دولت، گفت: دولت‌های خارجی صحنه‌های این‌گونه استقبال و همدلی بین دولت و مردم را به خوبی موردبررسی قرار می‌دهند و اقتدار دولت را براساس آن می‌سنجند.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به افزایش برداشت از منبع مشترک نفت کشورمان با کشور عراق، اظهار داشت: اوایل دولت یازدهم، کشورمان ۵۰ هزار بشکه نفت از این منبع مشترک برداشت می‌کرد و در مقابل عراقی‌ها حدود ۳۰۰ هزار بشکه برداشت داشتند و امروز با اقداماتی که انجام‌شده تقریباً روزانه ۳۶۵ هزار بشکه نفت برداشت می‌کنیم.

روحانی افزود: اینکه وزیر نیرو اعلام می‌کند در هفته ۳۰ روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند و براساس گفته وزیر نفت هرروز ۱۰ روستا به گاز سراسری وصل می‌شوند. این موارد اقداماتی ارزشمند و غرورانگیز است.

روحانی با تأکید بر اینکه دولت گام‌های بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشور برداشته است، اظهار داشت: بدون تردید اگر تحریم‌های اخیر آمریکا نبود و کارشکنی‌های آنها وجود نداشت، امروز شرایط بهتری داشتیم، اما به‌رغم همه فشارها بازهم ملت ایران به‌پیش خواهد رفت و به مقصد خواهیم رسید.

روحانی با تأکید بر اینکه نفوذ معنوی، از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: امام راحل و بنیان‌گذار انقلاب با همین قدرت معنوی خود در انقلاب پیروز شد و همه باید کاری کنیم که قدرت معنوی تقویت شود که در این حالت مشکلات جامعه حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار