مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد:

بدهی 600 میلیارد تومانی دستگاه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی مازندران

محمودی: شهرداری ساری بدهکارترین دستگاه به سازمان تامین اجتماعی است

ساری (پانا) - مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی مازندران ضمن اعلام اینکه دستگاه‌های دولتی و خصوصی 600 میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند، با اشاره به بدهی 280 میلیارد تومانی شهرداری ساری، این دستگاه را بدهکارترین دستگاه به این سازمان برشمرد.

کد مطلب: ۹۲۹۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بدهی 600 میلیارد تومانی دستگاه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی مازندران

سید علی اصغر محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، گفت: «110 هزار کارفرما در استان داریم و از این جهت صاحب رتبه چهارم در کشور هستیم.»

او مبلغ کل بدهی دستگاه‌ها به این سازمان را حدود 600 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: «50 هزار نفر به سازمان بدهکار هستند که حدود 63 میلیارد تومان از این بدهی به دستگاه‌های دولتی و مابقی به دستگاه‌های غیردولتی مربوط می‌شود.»

محمودی مبلغ بدهی شهرداری ساری به سازمان تأمین اجتماعی را نزدیک به 280 میلیارد تومان برشمرد و گفت: «بیشترین میزان بدهی مربوط به شهرداری است و در حال مذاکره هستیم و اخیرا در راستای بخشنامه صادر شده از سوی دولت مبنی بر اینکه اگر دو دستگاه اختلاف نظر داشته باشند، استانداری باید وارد شود و حل کند و اگر حل شند مراجع قضایی وارد شوند، در این خصوص نشست‌هایی برگزار شد که در آخرین نشست مقرر شد نشستی در تهران برگزار شود و اظهارات شنیده شود.»

او ادامه داد که شهرداری ساری بابت سه ساختمان ما را صد میلیارد بدهکار کرده است، ساختمان نبش شهابی 5 میلیارد تومان، ساختمان 15 خراد حدود 25 میلیارد تومان و اداره کل بلوار پاسداران 25 میلیارد تومان.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران گفت: «این ساختمان‌ها که در سنوات گذشته ساخته شده‌اند و بعضا دارای پروانه هستند، کاربری‌شان مسدود است. سه پرونده در این خصوص در مسکن و شهرسازی علیه شهرداری تشکیل شده و در دستور کار قرار دارد.»

محمودی:
نساجی مازندران حدود 60 میلیارد تومان، صنایع چوب و کاغذ حدود 20 میلیارد تومان، نکاچوب حدود 15 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار هستند.

او نساجی مازندران با بدهی حدود 60 میلیارد تومان، صنایع چوب و کاغذ با بدهی حدود 20 میلیارد تومان، نکاچوب با بدهی حدود 15 میلیارد تومان را در رده‌های بعدی اعلام کرد.

محمودی تأکید کرد که تمامی 630 هزار کارگر بیمه شده اصلی سازمان تأمین اجتماعی که دفترچه داردند، دفترچه‌هایشان دارای اعتبار است مگر اینکه به ما مراجعه نکرده باشند. ما اجازه نمی‌دهیم که اگر کارفرما به تعهدات خود عمل نکرده است، بیمه‌شده سرگردان باشد.

او اعلام کرد که از کل بودجه تخصیص داده شده به استان مازندران در سال جاری، 3 هزار و 300 میلیارد تومان صرف وصول حق بیمه، 3 میلیارد و 800 هزار توان نیز صرف پرداخت حقوق می‌شود.

به گفته محمودی 90 درصد درآمد سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه است و در ابتدای سال 98، مصارف بخش بیمه‌ای در استان از منابع پیشی گرفت و سازمان به این ترتیب با کاهش 500 میلیارد تومانی مواجه شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه در سال 92، 5 کارگزاری فعال بوده است، از افرایش آن به 16 کارگزاری در حال حاضر خبر داد.

او به تصویب قانونی در دولت در سال گذشته اشاره کرد به نام قانون حمایت از خانواده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار