استاندارخوزستان در نشست ستاد بحران مسجدسلیمان دستورداد:

ارزیابی خسارتها در مناطق زلزله زده سرعت گیرد

مسجدسلیمان (پانا) - استاندار خوزستان دستور داد : تسریع در ارزیابی خسارت های وارد شده به مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و شتاب بخشی به بهبود وضعیت اسکان و بازسازی مدارس این شهرستان در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۲۹۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی خسارتها در مناطق زلزله زده سرعت گیرد

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان در سرسرای شرکت نفت اظهار داشت: شهرستان مسجد سلیمان به دلیل بافت فرسوده و قدیمی همچنان مستعد زلزله بوده و یک زلزله دیگر می تواند خسارتهای جبران ناپذیری وارد کند، لذا باید از این فرصت برای بهبود شرایط این شهرستان و رفع ضعف‌های موجود آن استفاده کنیم.

او با بیان اینکه خوشبختانه در زلزله اخیر مسجدسلیمان تلفات جانی نداشتیم و به آسیب دیدگان نیز به موقع رسیدگی شد، افزود: در دو سال اخیر کشور ما شاهد اتفاقات متعددی به ویژه در حوزه بلاهای طبیعی بود و در خوزستان نیز هنوز درگیر مسائل سیل بودیم که این زلزله به وقوع پیوست.

اوبیان کرد: مذاکراتی با دولتمردان صورت گرفته و وزیر کشور را در جریان تمام امور قرار داده‌ایم و پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم از میزان خسارت‌های وارده، گزارش دقیق‌تر را به معاون اول ریاست جمهوری ارایه می‌دهیم.

شریعتی گفت: در چنین شرایطی ابتدا لازم است میزان خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد شود لذا بنیاد مسکن نیز در این زمینه مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهد.

استاندار خوزستان یادآورشد: مدیریت بحران، هلال احمر و دستگاه‌های شهرستان به صورت جدی وارد کار شده‌اند و باید همچنان همبستگی برای ارائه خدمت به مردم را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در هر نقطه از استان که مشکلی ایجاد شود تمام مردم استان با نوعدوستی در کنار هم حضور دارند، ادامه داد: باتوجه به میزان خسارت‌ها باید تا حد امکان منابع استانی را به سمت مسجدسلیمان سوق دهیم و تمام امکانات را برای خدمت به مردم زلزله زده بسیج کنیم.

وی گفت: رسیدگی به وضعیت دانش آموزان و ترمیم و بازسازی مدارس آسیب دیده باید در اولویت قرار گیرد، اداره های تخریب شده نیز باید محلی را اجاره کنند و یا به صورت موقت از ساختمان های مازاد در اختیارشان استفاده کنند تا حداقل خدمات ممکن به مردم ارائه شود.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا شرایط مناسبی را برای اسکان موقت زلزله زدگان ایجاد کنیم و مسئولان شهرستانی نیز پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه دهند تا از طریق دولت پیگیر درخواست‌های آنها باشیم، مجموعه مدیران شهرستان باید همدل و همراه باشند تا با تعامل با یکدیگر مشکلات موجود را کوتاه‌ترین زمان برطرف کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اسکان مردم زلزله زده در سالن‌های ورزشی رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان آنها اهمیت زیادی دارد و مسوولان حتماً توجه لازم را دراین زمینه داشته باشند.

شریعتی افزود: در زمان سیل، پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار کار دشواری بود اما توانستیم به خوبی از شیوع بیماری‌ها جلوگیری و از فاجعه‌ای انسانی پیشگیری کنیم، لذا باید همین مراقبت و توجه را دراین منطقه هم داشته باشیم.

در تاریخ ۱۷ تیر جاری زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) با کانون شهر گلگیر، شهرستان مسجد سلیمان و بسیاری از مناطق خوزستان را لرزاند.

پس از وقوع زمین لرزه اولیه بیش از ۳۰ پس لرزه در این شهرستان رخ داد.

در این حادثه ۱۳۵ نفر در مسجد سلیمان، ایذه و باغملک مصدوم شدند و یک مرد به دلیل ترس دچار عارضه قلبی شد و جان خود را از دست داد.

جمعیت هلال احمر خوزستان پس از وقوع زمین لرزه پنج اردوگاه اسکان اضطراری در شهر مسجد سلیمان و شهر گلگیر این شهرستان راه اندازی کرد.

شهرستان مسجد سلیمان در شمال شرق خوزستان و مرکز آن ۱۲۵ کیلومتری با اهواز فاصله دارد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز یکشنبه به همراه جمعی از مدیران استان در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان حضور یافت و پس از آن از مناطق زلزله‌زده این شهرستان بازدید کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار