کارگاه تخصصی «مجری شو» برای نخستین بار در کشور برگزارشد

تهران (پانا) - کارگاه تخصصی مجری شو، شوق سخن، برای نخستین بار در کشور در تهران، به میزبانی خانه موزه استاد معین و استاد امیرجاهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۹۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه تخصصی «مجری شو» برای نخستین بار در کشور برگزارشد

کارگاه مجری شو، شوق سخن، با استقبال چشمگیر مردم از سراسر ایران رو به رو شد و میزبان هنرجویان مجری در همه رده سنی از ۵ سال تا ۶۰ سال و از لرستان، همدان، ایلام، قزوین و... بود.
در آیین گشایش کارگاه، مدرسان دوره مهندس یاسر موحدفرد، دبیر کل بنیاد فردوسی و مدیر عامل موسسه فردوسی توسی و محمدرضا حقدوست (سیمرغ)، سرپرست گروه فرهنگی هنری در آغوش سیمرغ چند کلامی درباره عوامل اجرایی طرح، اهداف برگزاری کارگاه و برنامه های پیش رو صحبت کردند و با معرفی تک تک هنرجویان با روش های نوین، فضای صمیمانه ای حاکم شد.
پس از آیین گشایش، هنرجویان در دو رده سنی کودک و نوجوان با تدریس تخصصی مهندس یاسر موحدفرد، و رده سنی جوان و بزرگسال با تدریس محمدرضا حقدوست (سیمرغ) تفکیک شدند.
با کودکان و نوجوانان به طور تخصصی نقالی، شاهنامه خوانی، شعر خوانی، هماهنگی بدن و بیان و... تمرین گشت. مهندس یاسر موحدفرد با اصطلاح مجری بازی با کودکان مباحث مقدماتی فن بیان را آغاز کرد.
در کلاس جوانان و بزرگسالان محمدرضا حقدوست به تدریس اصول فن بیان از جمله ریتم، تمپ، آکسان، مونوتن و... پرداخت و بر اساس تعالیم بدن و بیان تئاتری، مباحث سخنوری را ارائه کرد. در بخش بزرگسالان مباحث روانشناسی فروید، فلسفه، سبک شناسی، رئالیسم در هنر و تاثیرات رئالیسم دینی بررسی و مطرح گشت.
از دیگر فعالیت های کارگاه تخصصی مجری شو؛ شوق سخن، تمرین کارگروه کنداکتور نویسی بود که در بزرگترین کلاس خانه موزه استاد معین برگزار گشت و هنرجویان در گروه های دو نفره به طراحی یک همایش، معرفی عوامل اجرایی، کنداکتور و سین برنامه و جذب اسپانسر پرداختند. سپس تک به تک با تمرین روخوانی صحیح از مقدمه برخوانی "کارنامه بندار بیدخش" اثر بهرام بیضایی و اشعار مولانا خود را جهت حضور در بخش رقابتی آماده کردند و یک آزمون عملی خوش آمدگویی مجری از تمام هنرجویان بزرگسال گرفته شد.
در جمعه مورخ ۲۱ تیرماه ساعت ۱۹، حیاط خانه موزه استاد معین مملو از هنرجویان مجری بود که پس از ۱۰ ساعت آموزش منتظر بخش رقابتی، داوری و استعداد یابی بودند.
نخست دو گروه چهارنفره در رده سنی کودک و نوجوان اجرای اشعار "آرش" و "علی ای همای رحمت" اثر شهریار را به صورت همخوانی گروهی اجرا نمودند. پس از اجرای کودکان و نوجوانان با تدریس مهندس یاسر موحدفرد، گواهینامه معتبر در رشته مصاحبه تلویزیونی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه کودک و نوجوان توسط دو مدرس اهدا گشت.
چند تن از هنرجویان بزرگسال با آزمون روخوانی صحیح، فن بیان و خوش آمدگویی ابتدایی مجریان، به نمایندگی از سایر هنرجویان به اجرا پرداختند.
سپس همه هنرجویان جوان و بزرگسال با تدریس محمدرضا حقدوست (سیمرغ) از دو مدرس، گواهینانه پایان دوره مقدماتی در رشته مصاحبه تلویزیونی زیر نظر م سسه فرهنگی و هنری فردوسی توسی با شماره ثبت ۳۶۶۵۵ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار