تعریف ۷ سایت گردشگری حیات وحش در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل حفاظت از محیط زیست اردبیل از تعریف ۷ سایت گردشگری حیات وحش در سطح استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تعریف ۷ سایت گردشگری حیات وحش در اردبیل

محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت از محیط زیست اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری و محیط زیست، ۷ سایت گردشگری حیات‌وحش در استان تعریف شده است.

او افزود: این سایت‌ها شامل سد میل‌مغان، سایت احیای آهوی دشت مغان، تالاب پته‌خور، سایت احیای مرال جنگل فندقلو، تالاب نئور، منطقه شکار ممنوع دربند‌مشکول و منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تصریح کرد: سه منطقه از این ۷ منطقه مستعد پرنده‌نگری برای علاقه‌مندان، دانشجویان محیط‌زیست و پژوهشگران این عرصه می‌باشد که زیستگاه بیش از ۱۵۰ گونه پرنده مهاجر و بومی استان اردبیل است.

خداپرست با اشاره به تنوع‌زیستی غنی و ارزشمند استان اردبیل، ادامه داد: پرنده‌نگری یکی از شاخه‌های علمی محیط‌زیست است که می‌تواند تفرجی درآمدزا برای مردم این مناطق باشد.

او افزود: همچنین سایت احیای آهوی دشت مغان و سایت احیای مرال فندقلو نیز قابلیتی بالقوه جهت جذب گردشگران در فصول مختلف سال است.

مدیر کل حفاظت از محیط‌ زیست استان با تاکید بر توسعه این مناطق جهت رونق گردشگری استان، گفت: توسعه گردشگری در این مناطق با تاکید بر حفاظت آن‌ها انجام خواهد گرفت تا آسیبی متوجه گونه‌های ارزشمند استان، به‌ویژه گونه‌های در حال احیا نشود.

خداپرست بیان داشت: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال نیز با توجه به وجود گونه‌های ارزشمند کل، بز، پرندگان شکاری و گربه‌سانان بزرگ و کوچک می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران حرفه‌ای محیط‌زیست و پژوهشگران این حوزه باشد.

مدیر کل حفاظت از محیط‌ زیست استان افزود: با توجه به پراکندگی این نقاط از شمال تا جنوب استان می‌توان به غنای زیستی استان اردبیل در تمامی شهرستان‌ها پی برد که این مسئله پتانسیل قابل قبولی برای معرفی این سایت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار