تملک ۶۸ درصد املاک واقع در طرح پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س)

قم (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: مساحت عرصه املاک واقع در طرح پارکینگ شرقی حرم حضرت حضرت معصومه(س) ۴۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع است که ۲۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع از آن معادل ۶۸ درصد تملک شده است.

کد مطلب: ۹۲۹۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تملک ۶۸ درصد املاک واقع در طرح پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س)

غلامرضا جانقربان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به طرح فاز ۵ عمار یاسر، اظهار کرد: این طرح ادامه خیابان عماریاسر تا میدان سپاه واقع در خیابان جمهوری اسلامی است، عرض این خیابان ۵۵ متر به طول هزار و ۴۲۰ متر است، خیابان به صورت دو طبقه زیرگذر و روگذر اجرا می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: پروژه فاز ۵ عماریاسر باید در طول چهار سال اجرا شود، ۳۸۰ میلیارد تومان برای تملک املاک باقی مانده نیاز و تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان برای تملک املاک در طرح هزینه شده است، ۱۶۴ میلیارد تومان هزینه احداث زیرگذر و روگذر پروژه فاز ۵ عماریاسر است.

جانقربان افزود: از ۱۱۰ هزار و ۴۳۳ مترمربع تملک واقع در مسیر و بدنه کل پروژه فاز ۵ عماریاسر تاکنون ۳۴ هزار و ۳۵۳ مترمربع ۳۱ درصد تملک شده است.

وی با اشاره به هزینه اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر، اظهار کرد: هزینه احداث این طرح با فروش اوراق مشارکت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، ولی درآمد طرح هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان است، نرخ بازده داخلی پروژه ۴۱ درصد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: پروژه احداث پارکینگ شرقی در حوزه شرقی حرم حضرت معصومه(س) و در محل اتصال بلوار پیامبر اعظم(ص) و حرم مطهر واقع است، مساحت عرصه املاک واقع در طرح ۴۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع است که ۲۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع از آن معادل ۶۸ درصد تملک شده است.

جانقربان افزود: زیربنای طرح پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س) ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع است که در چهار طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف و ۱٫۵ طبقه اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار