۳۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی رصد انتخاباتی می‌شوند

ارومیه(پانا)- مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: فعالیت حدود ۳۰۰ کاندیدای احتمالی خانه ملت در استان رصد می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی رصد انتخاباتی می‌شوند

قنبر کریم نژاد با بیان اینکه رصد انتخاباتی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی به صورت روزانه است، افزود: همچنین فعالیت‌های آشکار و پنهان افرادی که احتمال نامزدی آنان وجود دارد، به طور کامل رصد می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار نیروی ناظر امین در ۱۷ شهرستان این استان فعال است و فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: این ناظران از بین عموم مردم واجد شرایط انتخاب و در صورت تأیید، عضو شبکه نظارت می‌شوند و به صورت داوطلبانه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حفظ بی طرفی یکی از شرایط انتخاب ناظران امین است، افزود: انقلابی بودن، اعتقاد به موازین دینی و داشتن مدرک تحصیلی دیپلم به بالا از دیگر شرایط انتخاب ناظران به شمار می‌رود.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت فعالیت شبکه نظارت در آذربایجان غربی، اضافه کرد: حفظ سلامت انتخابات، اجرای صحیح قانون انتخابات، نظارت قانونمند بر انتخابات و عوامل اجرایی از اهمیت شبکه نظارت فعال است.

کریم نژاد با اشاره به مراحل تأیید و رد صلاحیت کاندیداها افزود: نظارت هیأت اجرایی، هیأت نظارت شهرستانی، هیأت نظارت استانی، هیأت نظارت مرکزی و شورای نگهبان پنج مرحله تأیید و رد صلاحیت کاندیداها هستند.

وی بیان کرد: بنا بر قانون دلایل رد صلاحیت کاندیداها به صورت کتبی و فقط به خود فرد اعلام می‌شود و اعلان عمومی دلایل رد صلاحیت مجاز نیست.

وی گفت: بیش از ۵۰ برنامه به منظور گرامیداشت ۲۶ تیر ماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان در این استان برگزار می‌شود.

قنبر کریم نژاد اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و ائمه جمعه شهرستان‌ها با هدف تجدید میثاق با رهبری، سخنرانی ناظران دفاتر بازرسی و نظارت انتخابات قبل از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌های استان و غبارروبی مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار